Suur lugu

Kasutatud Volkswagen Tiguan: praktiline, mugav ja nagu ikka, mõne tüüpveaga

Tiguan on praktiline ja peab ka täitsa hästi vastu. Nii mõnigi eelmist mudelit kimbutanud probleem on unustatud, kuid paar tüütut viga on siiski päevakorras. Fotod: Pille Russi ja tootjad

Teise põlve Tiguan pidi astuma eelkäija suurtesse kingadesse, kuid see polnud raske, sest kõik vajalik oli sisuliselt riiulilt võtta.

Geeniuse tellijale

Alustagem kas või sellest, et uue Tiguani valmistamisel võeti kasutusele paljud Volkswagenid paremaks muutnud MQB moodulplatvorm, või sellest, et pikalt arendatud mootoripõlvkond oli üle saanud paljudest „lastehaigustest“ ning muutunud veel ökonoomsemaks ja võimsamaks.

Auto sai hea ja ostjad armastasid ning armastavad seda veel rohkem kui esimese põlvkonna mudelit, näiteks 2018. aastal läks kaubaks üle 800 000 ja 2019. aastal juba üle 900 000 Tiguani. Sellega polnud Tiguan mitte ainult parem kui eelmine mudel, vaid üleüldse enim müüdud Volkswagen.
Tänu pikalt lihvitud tehnikale on üle keskmise ka selle linna­džiibi töökindlus, ehkki mõni tüüp­viga on ikkagi välja löönud.

Nägus ja praktiline

Tiguan on juba kuus aastat vana, kuid head geenid paistavad välja: hiljutise kerge mudelivärskenduse toel ei ole see konkurentidest iganenum, koledam ega ka mingis mõttes kasutusomaduste poolest kehvem. Õigupoolest võidab Tiguan senini võrdlusteste, mis räägib selget keelt selle kohta, et nii sõiduomaduste kui ka praktilisusega on kõik korras.

Vanemate mudelite (enne facelift’i) kasutusmugavus on natuke ­parem, puutetundlikkuse asemel kasutatakse nuppe.

Pereautona muutus teise põlvkonna Tiguan senisest veel paremaks: ruumi lisandus nii tagaistmele kui ka pakiruumi ning lisaks saab tagaistet pikisuunas nihutada. Aknadki on suured ja suhteliselt püstised, nii et oma klassi arvestuses saavad Tiguani sõitjateruumi vastu vähesed. Tõsi, päris „premiumile“ jääb materjalivalik ikkagi alla.

Pruugituna on oluline näitaja muidugi varustus. Tiguani baasmudel on ses mõttes üsna kesine, nii et kui valitud on nõrgim mootor, esivedu ja käsikäigukast, võib karta, et ka lisavarustuse nimekirjast on käed targu eemal hoitud.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 6, märts 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.