Hoiatustuled auto näidikuplokis võivad tekitada suurt meelehärmi, kuid samas ei tähenda neist igaühe süttimine veel ilmtingimata ees ootavat kallist remonti. Mida olulisemad hoiatustuled tähendavad, oleme Autogeeniuses lahanud ka varem, kuid nüüd võtame läbi laiema valiku ja selgitame, millega nende süttimisel arvestama peaks.
ABS

ABS ehk pidurite blokeerumist vältiv süsteem säilitab auto juhitavuse ka äkkpidurdusel. Signaallamp süttib käivitamisel alati, viidates süsteemi töökorra kontrollimisele. Kui tuluke vilgub või jääb põlema sõidu ajal, töötavad pidurid edasi, aga nagu vanasti ehk kõvemini pedaali vajutades on lähevad rattad blokki ja auto liigub kraavi poole nagu kelguga. Tasub teada, et ABS-i tule põlemisel ei tööta ka enamik selliseid juhiabisid, mis on seotud stabiilsus- ja veojõukontrolliga.
ABS-i paneb tavaliselt tõrkuma rikkis rattaandur, juhtpumba enda või selle juhtelektroonika rike. Viimased on tavaliselt kallid remontida.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 3, veeburar 2025
Kõik selle ajakirja lood