Oluline on siinkohal rõhutada, et garantii on uue auto üks suuremaid lisaväärtusi, seega millal iganes tekib teil küsimus, kas mingi tegevus võiks garantiid mõjutada, haarake telefon ja küsige esindusest nõu. Allpool on näha, et väga paljud asjad võivad olla juhtumipõhised või käia erireeglite alla.
Euroopa Liidu konkurentsinõuded ütlevad, et tegelikult ei saa nõuda auto hooldamist tingimata margiesinduses, ja see kehtib kõikide Eestis müüdavate markide kohta. Küll aga tundub see omanikule olevat palju lihtsam ja kindlam viis, sest garantii säilimiseks peab olema võimalik tõendada, et hooldused ja remonttööd viidi läbi täpselt nii, nagu tehas on ette näinud, ja kasutades õigeid varuosi. Seega võib probleem tekkida teoreetiliselt ka pisiasjadest.
Kui hooldusvälp läheb lõhki
Sageli tekib küsimus, et kui hoolduse aeg jõuab kätte, aga töökotta jõudmine võtab aega ja kilomeetreid, siis mis on võimalik tagajärg? Sõltuvalt hooajast või ootamatutest olukordadest (nagu koroona), võib järjekord olla väga pikk. Hetkel näiteks pääseks BMW ja Mercedese esinduses hooldusesse mitte varem kui kahe nädala pärast. Škodal on ooteaeg praegu aga kõigest üks nädal. Samas pole mingi probleem Eestis teha ka paari päevaga nii pikk ring, et hoolduses nähtud läbisõit on ammu lõhki. Kas see tähendab ka automaatselt garantii katkemist?
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 46, detsember 2021
Kõik selle ajakirja lood