Esiteks on oluline teada, et juhtmetega ühelt autolt teisele voolu andmine ei tarvitse hästi lõppeda ja seda just autole, mis appi tuleb. Moodsad autod on täis keerukat elektroonikat, mis on väga tundlik, ning hüppeline pinge langus hetkel, kui teine auto end käivitama hakkab, võib palju paha teha. Samas, ei taha ju ka olla see halb inimene, kes hädalisele appi ei tõtta.
Siinkohal tulekski krokodillide asemel autosse osta käivitusabi. Need seadmed on arenenud nii palju, et mõõtmetelt suurema akupanga suurune karp suudab tühja akuga autot käivitada mitu korda, kannatab külma ning peale kõige laeb telefoni või sülearvutit ning näitab ka valgust.
Mida nendest seadmetest teadma peab ja kuidas endale see õige valida?
Kõike ei tasu uskuda
Automaailma akude ja laadijate tootejuht Taavi Tiro selgitab, et korralike käivitusabide puhul ei pea kartma, et autol midagi juhtub. Näiteks ei ole nende klemmidel kohe voolu taga, seega ei juhtu midagi ka valesti ühendamisel. Samas tasub ettevaatlik olla seadmetega, mis lubavad pea võimatut.
Näiteks reklaamivad mõned võimalust auto käivitada sigaretisüütli kaudu.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 43, november 2021
Kõik selle ajakirja lood