Kas pole kummaline, et auto jälgib juba ise liiklust ja kohendab selle alusel nii sõidu kiirust kui ka trajektoori, aga ei salvesta enda ees ega taga toimuvat? Põhjus on lihtne – privaatsus ja piirkonniti radikaalselt erinev suhtumine sellesse.
Kurikuulsal Venemaal ei tasu autokaamerata toast väljagi minna (seal on pättidel kombeks avariisid lavastada ja süütult sohvrilt seejärel raha välja pressida), aga näiteks Luksemburgis ja Portugalis võid sõidusalvesti kasutamise eest saada karistuse. Veel äsja oli pardakaamera rangelt keelatud ka Austrias, kuid nüüd enam mitte, kui sa ei avalikusta videoid, millelt saab tuvastada autonumbri või inimese.
Nii polegi autotoojad oma elu salvestusvõimaluse pakkumisega keeruliseks teinud ning tarvikkaamerate maailm on jätkuvalt kirev, lastes hindadel varieeruda mõnekümnest mitmesaja euroni. Pardakaamerad on muutunud nii väikeseks ja odavaks, et nende seast leiab sobiva igaüks, aga päris iga aparaat end siiski ei õigusta.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.