Söögi alla ja peale ning täiesti õigustatult räägitakse, et auto ainus puutepunkt teega on rehv ning rehvide valimine on seega eluliselt tähtis. Velgede põhiomaduseks seevastu peetakse vaid välimust ning valikukriteeriumiks peale auto alla sobimise hinda, kuigi tegelikult on veljendus vähemalt sama nüansirikas kui rehvinduski.
Kummipesa rehvitöökoda pidava Peeter Järvise sõnul on velgedega seotu Eestis suhteliselt kehvas seisus: mõnigi kord võtvat töösse tulnud auto kukalt kratsima ja küsima, kuidas juht selliste ratastega üldse sõita sai.
Ühest küljest näeb Järvis iga päev velgi, mis on pihta saanud löökaugus või äärekiviga ja seetõttu rohkem või vähem kõverad või lausa mõradega. Teisalt tekkivat aeg-ajalt küsimus, et kes ja kuidas varem auto rehvide-velgede kallal tööd teinud on, sest ebapädevus rehvitööl paistab kogenud mehele silma kohe ja seda tulevat ette liigagi tihti. Valed rattapoldid, puuduvad tsentreerimisrõngad, liiga kõvasti pingutatud mutrid-poldid, puhastamata velje kontaktpind on aina korduvad vead.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 1, jaanuar 2025
Kõik selle ajakirja lood