Suur lugu

Ostujuht: millised võimalused on, kui tahad autole paigaldada tagurduskaamerat

Sisepeeglikuvar on üsna väike, aga samas ei pea sellise ekraani pärast armatuurlauda ümber ehitama. Fotod: tootjad

Kuna autod on järjest suuremad ja kohmakamad, juhtub nendega manööverdamisel ka üha rohkem õnnetusi. Tagurduskaamera ja parkimisandurite paigaldamine on seepärast mõistlik otsus, seda enam, et raha kulub heal juhul vähemgi, kui maksab ühe keskmise parklaõnnetuse tagajärgede kõrvaldamine.

Geeniuse tellijale

Ainuüksi Euroopas jääb tagurdava auto alla iga nädal üle 200 lapse, väidab uskumatuna tunduv statistika. USA andmekogujad räägivad, et näiteks 2008. aastal vigastasid tagurdavad autod rohkem kui 18 000 inimest ning neist 271 sai lausa surma. Enamasti üsna kergetest parklakokkupõrgetest juhtub 84% tagurdades. Mis kõige kummalisem, vaatamata järjest „targematele“ autodele on tagurdamisel juhtunud õnnetuste osakaal viimase 10 aastaga kasvanud ligi kolmandiku võrra. Sestap on USA-s tagurduskaamera uuel autol kohustuslik varustus 2019. aastast.

Nende arvude põhjal paistab, et juhtide tarkus on pöördvõrdelises seoses autode omaga, kuid teisalt on auto iga järgmine mudelipõlvkond varasemast suurem ja kohmakam, kuid parklad-tänavad ei paisu sugugi samasuguse tempoga. Seega võib-olla oleks lugu veelgi hullem, kui autodel poleks tagurduskaameraid ja parkimisandureid.

Kui keeruline ja kallis on tagurduskaamera lisamine autole, millel seda varustuses pole, selgitavad Urmas Rannu ja Margus Nöps Audiocityst, kus sellist kraami paigaldatakse autodele iga päev.
„Alustama peab ekraanist ja sellega seotud võimalusi on laias laastus kolm,“ ütleb Nöps. Kui auto keskseadmel juba on ekraan, peab välja selgitama, kas sel on kaameravalmidus olemas või peab kasutama lisaplokki, mis paigaldatakse nii-öelda auto ja keskseadme vahele ning mis manabki vajadusel kuvarile kaamerapildi. Nii käib see näiteks kõikide BMW-dega.

Paljudel markidel (näiteks Ford, Renault, Volkswagen ja Škoda) on kaamerasisend juba olemas, see tuleb lihtsalt aktiveerida. Kui ekraani autos pole, peab kaamerapildi nägemiseks ostma ja paigaldama ka selle. Sõiduauto moodsaim ja kompaktseim lahendus on tahavaatepeeglisse integreeritud ekraan, mille kujutis paistab läbi peegli pinna. Sellise ekraaniga peegli saab muidugi paigaldada ka armatuurlaua­ekraaniga lustiseadme korral ning lisaks leiab müügilt sisepeegliga integreeritud sõidusalvestigi, mille komplekti kuulub veel tagurduskaamera. Sellisel juhul salvestavad mõlemad kaamerad mälukaardile kogu sõidu.

Kaamerapildi saab auto olemasolevale armatuurlauaekraanile suurema või väiksema vaevaga.

Sisepeeglita veoautole ja kaubikule saab tolle peegli asemele lakke paigaldada näiteks 7-tollise ekraani.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.