Porsche 911 Turbo saab neil nädalail 50 aastat vanaks – selle algversiooni esitleti just nimelt 1974. aasta oktoobris Pariisi autonäitusel. Uudismudel, millest kujunes automaailma legend, oli üldse üks maailma esimesi turbolaadimisega seeriaautosid – ning võimsaim nende seas. Enamgi veel, see oligi üks maailma kiiremaid sportautosid ning on suutnud seda tiitlit tänaseks tervelt pool sajandit hoida.
Olulise tähtpäeva puhul kogus Autoleht siinsamas Eestis kokku eri põlvkondade Porsche 911 Turbod ja pani need proovile nii rajal kui ka maanteel. Tõele au andes tunduvad need kõik tänaseni väga kiired autod, isegi 1970-ndate originaalmudel 930, rääkimata hilisematest vesijahutusega autodest.
Jah, mida uuem, seda kiirem, kuid see just ongi Turbo puhul ehk tähelepanuväärseim: kui eelmine mudel tundus niigi uskumatult kiire, leiavad Porsche insenerid ikkagi mooduse, kuidas järglane veel kiirem teha. Selle heaks näiteks on kas või praegune mudelipõlvkond 992 eelmise – niigi kiire! – 991-ga võrreldes.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 15, september 2024
Kõik selle ajakirja lood