Suur lugu

Sõiduproov: Eestis valminud Dodge Challenger restomodi veermik kurve ei karda

"Eestis võeti esimese asjana ette ebatavaline töö: mootori võimsust tuli vähemaks saada."

Challengeri välimus ei reeda palju kaasaegset tehnikat. Esimena paistavad silma laiad rattad ja uued tuled. Fotod: Pille Russi

1970. aasta Dodge Challengeri kere peidab kaasaegset tehnikat. Pealtnäha vana kooli muskelauto temperament on kui rodeopullil.

Geeniuse tellijale

Ma ei ole ammu ühe lühikese sõidu ajal nii palju spidomeetrit vahtinud kui selle Challengeri roolis. Kuigi 360 hobujõudu ei kõla sõnades millegi müstilisena, käitus 52-aastane veteran iga lahkema gaasipedaalivajutuse järel nagu pöörane loom. Tõesõna, tahtnuks endalgi ühe käe siduda rodeokauboi moodi istme külge, et järgmise sööstu ajal oleks millestki kinni hoida.

Olgu nende hobujõududega, kuidas on, aga pöördemomenti pidi sel 5,9-liitrisel V-8-l olema igal juhul vägevalt. Auto ehitanud Erkki Engineeringu mehed ei soostunud täpseid numbreid ütlema, sest õieti pole autoga veel dünostendis käidud, kuid kõhutunde järgi peaks see arv algama viie või kuuega. Ja siis paar nulli lõppu. Miile lugevatel näidikutel tuli seega hoolega silma peal hoida, et Tallinna külje all kulgeval maanteel asi kogemata üle piiri ei läheks.

Kõige magusam aastakäik

Esimese põlvkonna Dodge Challenger on huvitav auto, maiuspala nii vanatehnika taastajatele kui ka tuunijatele. Selle auto muundumise lugu algas aastaid tagasi Rootsis. Tunamullu Eestisse jõudes oli küljes juba moodne sportvedrustus ning 360-kuuptolline jõuallikas töötas piltlikult öeldes sisse-välja-režiimis. Raske jalaga gaasi andes kippus vana Chellenger lennuki kombel edasi tuhisema, kuid madalatel pööretel tiksumisest ei tahtnud üleforsseeritud mootor kuulda midagi.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 11, juuni 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.