Eelmises loos keskendusime Tartu maantee saatusele ning saime teada, et selles suunas lähiajal uusi arendusi plaanis pole. Esiteks on seal „tulekahjud” kustutatud ehk olulisemad lõigud 2+1- või 2+2-rajalised. Muidugi käib ametkondades eelplaneerimine edasiseks, kuid reaalne ehitus jääb ootama riigi rahandusliku seisu paranemist.
Sama ei saa aga öelda Pärnu maantee kohta, kus valitses pärast Kanama–Ääsmäe lõigu neljarajaliseks ehitamist okupatsiooniaja lõpul aastaid vaikus. Mõne aasta eest rajati 2+1-lõik kuni Kernuni, praegu ehitatakse ka paari 2+2-lõiku Pärnu kõrval. Nende valmimisel moodustab neljarajaline tee vaid veidi enam kui paarikümmend kilomeetrit kogu Via Balticast. Ehitada jääb ikka üle 100 km.
Strateegiliselt oluline rajatis
Teatavasti kuuluvad nii Tartu kui Pärnu maantee üleeuroopalisse TEN-T (Trans-European Transport Network) võrku. „Põhivõrk peaks valmima 2030. aastal,” kinnitab Transpordiameti strateegilise planeerimise teenistuse liikuvuse kavandamise juhataja Johann Peetre. Eesti on andnud lubaduse ehitada mõlemad neljarajaliseks ja läbikukkumisel võib Euroopa Liit rakendada sanktsioone.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.