Autor: Andero Kaha
„Kiirema ja elavama liiklemisega Tallinnas käib kaasas ka õnnetusjuhtumite arv,“ tõdeti ajakirjas Auto aastal 1931. Osa liiklusõnnetustest langes seejuures roolijoodikute arvele, nii et Tallinna linnavalitsus oli pidanud asuma juhiloa väljaandmisel arvestama politsei arvamusega loa taotleja kohta, hoidmaks „mittekorralikkude elukommetega ja alkoholitarvitajaid isikuid“ juhtideks saamast. Sellist korralikkuse kontrolli nõudis Eesti Autoklubi leheveergudel ka teistelt omavalitsustelt.
Purjus juhtidega õnnetusi jätkus nii linna kui maale. Nii kirjeldati Autos üht 1931. aasta juunikuus purjus juhi süül juhtunud õnnetust: „Auto „Oakland“ nr. 40, mida juhtis leivavedaja Ruuben Martinson, jooksis Liiva kõrtsi lähedal vastu telefoniposti. Juht suri silmapilkselt, kuna 3 sõitjat pääses põrutusega. Sõidukist jäi järele ainult mootor, kuna muu osa kõik purunes. Juht kui ka sõitjad olid purjus.“
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 29, august 2021
Kõik selle ajakirja lood