Logistikafirma autopargi elektrifitseerimine on julge samm mitmel põhjusel. Esiteks on elektriauto palju kallim kui diiselmootoriga analoog, teiseks vajavad autod laadureid ning kolmandaks kahaneb elektriauto laadevälp talvekülmaga märgatavalt, kuid samas on DPD ja Omniva avastanud elektriautodel ka palju plusse.
Üks hoogsam elektrile lülituja on olnud kullerifirma DPD Eesti. Firma juhi Remo Kirsi kinnitusel plaanitakse suuremates linnades tegutsevad kaubikud asendada elektrilistega 2025. aastaks. „Praegu on kaubikupargist elektriline natuke üle 20 protsendi ehk umbes 50 autot – arvestatav kogus,” kirjeldab ta hetkeseisu.
Juba praegu teevad elektrikaubikud olulise osa linnavedudest ning lisaks üritatakse need panna sõitma ka linnalähedastesse valdadesse. Muidugi teeb selles korrektuuri sõiduulatus, mis Ford e-Transitil on hea ilmaga 200 kilomeetri ringis. „Sellega saab teha täitsa viisakaid ringe ning Tallinna ja Harjumaa ilusti ära katta,” kinnitab Kirss.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 23, detsember 2023
Kõik selle ajakirja lood