Jaguari puhul võib hästi õnnestunud autode osas võtta kaks eri suunda: kas minna parima luksusauto või parima sportauto rada. Mõlemast leiab õige mitu pärlit, mida ihaldavad nii autokollektsionäärid kui ka erilise sõidukogemuse otsijad.
Tegelikult on olemas kolmaski tee, mis kombineerib luksust sportlikkusega. Näiteks Jaguari kiired sedaanid XJR, mille tootmine on nüüdseks jäänud kahjuks ajalukku, väärivad vähemalt omaette peatükki, sest raske on lühidalt kirjeldada emotsioone, mis valdavad juhti viie meetri pikkuse sõiduauto roolis, mis kiirendab „sajani” vähem kui viie sekundiga, kuid pakub samal ajal kõike, mida üks sinivereline „britt” pakkuma peaks.
Jaguar pole alati olnud Jaguar
Jaguari kui automargi ajalugu on kirju ja suuri sündmusi täis. Nimi Jaguar tuli margi looja Sir William Lyonsi ehitatud autole esimest korda 1935. aastal, kui valmis sedaan SS Jaguar 2 ½-litre. Koos suurema mootoriga (3 ½-litre) sportautoga veeres Jaguari-nimelisi sõidukeid enne teist maailmasõda tootmisliinidelt maha pea 20 000.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht Ekstra nr 11
Kõik selle ajakirja lood