Suur lugu

Kasutatud Toyota Land Cruiser 120: ülipopp džiip, mille eest küsitakse korralikku hinda. On see õigustatud?

Fotod: Toyota ja Pille Russi

Toyota suurel džiibil on nii tulihingelisi pooldajaid kui ka vastaseid. Vastupidavuse üle ei tohiks aga hoitud auto puhul nurisemist olla, kuid lõpuks kulub ka Land Cruiser.

Geeniuse tellijale

Land Cruiser 120 nautis eelmisel kümnendil edu, mis tundub tagantjärele vaadates täiesti arusaamatu. Suur, kallis ning ka päriselt metsa ja põllule sobiv džiip troonis pikalt päris müügiedetabelite tipus ning suurte maastikuautode turust oli enamik just Toyota käes.

Kõigi nende tuhandete ostjate õnneks said nad ka hea auto. Land Cruiser hoidis ja hoiab siiani hinda väga hästi ning peab ka vastu, nagu ühelt karmiks kasutuseks mõeldud Toyotalt ootaks. Mitte et see täiesti probleemitu oleks. Land Cruiseril oli küljes paar vastikut nn lastehaigust ning praegu teevad oma töö suur läbisõit ja kõrge iga – lõpuks kulub ka Land Cruiser. Hoitud ja korras auto teenib siiski suuremate probleemideta veel kaua.

Pakiruum on suur, seal võivad olla ka külgedele tõstetavad lisaistmed. Foto: Pille Russi

Mugav ja mahukas

Selle põlvkonna Land Cruiser muutus disainilt palju edevamaks ning seda püütigi müüa rohkem kui luksusdžiipi – seega on ka siseruum esinduslik, paremate materjalidega ning rohkema varustusega kui eelkäijal. Päriselt džiibilikkust siiski ära ei peidetud: nii turritab keskkonsoolil veoskeemi valida lubav kang ning A- ja B-piilarite küljes on kinnihoidmiseks käepidemed. Mõistagi on Land Cruiser ikka pärisdžiibile kohaselt tugeval raamil, mitte kandekerega.

Ehkki tehti ka kolmeukselist versiooni, ei ole see kuigi praktiline ja näeb pealegi üpris imelik välja. Järelturul liigub seda harva. Viieukselise sõitjateruum on suur ning kohti võib selles olla kas viis või kaheksa. Kolmanda rea kohad on täiskasvanutele siiski ebamugavad, selle istmeid saab külgseintele üles tõsta. Esialgu asus varuratas tagaluugil, kuid see koliti küllalt kiiresti põhja alla.

Kui 2000ndate keskpaiga auto­de keret vaevab tihtipeale rooste, siis Land Cruiser on positiivne erand – see on kindlasti üks Toyota mudelivaliku roostekindlamaid autosid ning annab silmad ette ka paljudele teistele.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.