Suur lugu

Võrdlustest: kas Genesis G70 saab oma Euroopa kogenud konkurentidele vastu?

Pole kahtlust, et välisdisainilt on Genesis igati õnnestunud, paistes silma elegantsete ja sportlike joontega. Igatahes võib pea julgelt püsti hoida isegi 3. seeria, C-klassi ja XE kõrval. Fotod: Auto Bild

Genesis G70 kohtub keskklassi tugevamate tegijatega julgelt, kuigi BMW, Mercedes-Benz ja Jaguar on ammu enne uustulnuka saabumist kütnud konkurentsi kuumaks.

Geeniuse tellijale

Korealased lihtsalt ei anna rivaalidele rahu. Ainuüksi viimase aasta jooksul on Hyundai turu uudismudelitega lausa üle ujutanud. Seejuures leidub uustulnukate seas vägagi eredaid sähvatusi, näiteks pisisportlane i20 N, ulmedisainiga mahtauto Staria ja elektriline Ioniq 5. Ning nüüd tuleb tagatipuks veel ka Genesis.

Algselt olid Genesised Hyundai USA-kesksed luksusmudelid, millele pakuti vaid kuue- ja kaheksasilindrilisi mootoreid. 2015. aastal muudeti Genesis eraldi margiks ning mudelivalik laienes märgatavalt. 2021. aastal tuli Genesis müügile Lääne-­Euroopa mõnes riigis ning sel või järgmisel aastal on seda oodata ka Eestisse.

Rivaalid selles testis C-klassi vastu ei saa. Huvitaval kombel on Mercedes neliku ainus, millel päris summutiotsakute asemel kasutatakse libalahendust.

Igal juhul on tegu julge sammuga, just Euroopa kontekstis. Toyota luksusmargi Lexuse edu pole Euroopas pikast üritamisest hoolimata siiani teab kui suur, Nissan viis Infiniti meie mandrilt üldse minema ning Mazda katsetust Xedosega ei mäleta vist enam keegi. Hyundaid see nähtavasti ei morjenda, igatahes on neil nii Ameerikas kui ka Aasias edu alged ette näidata.

Kõik kaheliitrise turboga

Nüüdseks on Genesise mudelivalikus neli autot: kaks džiipi ja kaks sedaani. Esimesed kannavad mudelitähiseid GV80 ja GV70, teised G80 ja G70. Viimane, pere pisim, on 4,69 meetri pikkune sedaan, olles seega täpselt sihitud Euroopa firmade keskmõõtu noobelsedaanide sekka.

See tähendab paratamatut vastasseisu kuulsate nimedega: 3. seeria BMW, C-klassi Mercedes ja Jaguar XE. Kõik seejuures kaheliitrise ottoturbomootori ja mõistagi automaatkäigukastiga. Erisused tulevad sisse veoskeemis, sest nii BMW kui ka Mercedes olid testiks saadaval vaid nelikveolisena. Kas luksuskorealasel on sellise kolmiku vastu minekul mingitki lootust?

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 3, veebruar 2022

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.