Ära reisi piinakambris! Suviselt mõnusa automatka tagab hea küttesüsteem!

Mõnusa autopuhkuse tagamiseks on oluline sobiva temperatuuri tagamine ja salongi värske õhuga varustamineFoto: Wihuri Agri OÜ

Kui juba suve täiel rinnal nautida ja matkaautoga kilomeetreid mõõta, siis peaks see olema mõnus – meeldivalt soe, aga mitte higistamaajavalt lämbe või vastikult külm. Kuidas tagada mõnus reisielamus Euroopa heitlikus ilmas?

“Kodule sarnase temperatuuri tagamine ja värske õhuga varustamine on üks osa sellest, et luua reisil hea äraolemine,” räägib Wihuri Agri kliimasüsteemide, generaatorite ja tarbemootorite tootejuht Ahti Võime. 

Kui tahad seda mõnu ja värskust kogeda, siis ära hoia kokku korraliku kütte- ja ventilatsioonisüsteemi pealt, mis eemaldab autost rõskuse ja umbsuse ning tagab tervisliku keskkonna pikemaks ajaks.

Ettevaatust lõunamaa masinatega

Nii mõnelgi soojal maal toodetud matkaautol pole täiendavat küttesüsteemi, mis soojendaks suurt salongi. “Või kui isegi on mingi küttesüsteem, siis pole meie ilmastiku iseärasustega arvestatud,” selgitab Võime.

Reisipettumuse vältimiseks on kõige olulisem tagada, et autos oleks toimiv, piisava võimsusega küttesüsteem ja ventilatsioon – seda nii juhi kohal kui mujal salongis. “Reisisellide valitud sihtkohtadele peab vastama ka süsteemide töökindlus, näiteks seab kõrgmäestik omad nõudmised,” osutab Võime. 

Vale seadistus ja oledki külmas

Matkaautode puhul on olulisel kohal energiakulu ja autonoomsus – seda nii kütte ja ventilatsiooni osas kui ka ülejäänud reservides. “Näiteks mägedesse pikale matkale minnes võib valesti dimensioonitud süsteemi puhul leida end mõne päeva pärast külmas ja pimedas,” selgitab Võime, kuidas võib valesti seadistatud süsteem kogu reisi rikkuda. 

Parim on tulemus alati siis, kui võetakse arvesse omaniku vajadusi. “Kahjuks ei pakuta seda tehase poolt paigaldatud süsteemidele, sest need peavad ju sobima tuhandetele erinevatele klientidele.”

Vingugaasiandur ka matkaautosse

Ka küttesüsteemide paigaldamise juures on kõige olulisem turvalisus. Võime märgib, et küttesüsteemid võivad olla tuleohtlikud ja kui need on halvasti paigaldatud, siis võib heitgaas salongi lekkida. Seepärast on soovitatav kasutada ka matkaautos vingugaasiandurit, et reis ikka õnnelikult lõpeks.

Autole vajalike lisasüsteemide täpse hinna saab muidugi teada siis, kui masin spetsialistide juurde viia. “Kütteseadmete hind sõltub võimsusest ja paigalduse spetsiifilisusest,” märgib Võime. Väiksemate ja lihtsamate seadmete hind algab 600 eurost pluss käibemaks. Keerulisemad süsteemid, kus on näiteks ka tarbevee- ja põrandaküte, ulatuvad juba tuhandetesse eurodesse. “Kõik sõltub auto suurusest ja ülesande keerukusest.”

Võime lisab, et paigaldamise juures on oluline, et süsteemid toimiksid lihtsalt ja loogiliselt – kõik mis vaja, saab soojaks ja on ventileeritud. Seepärast on mõistlik lasta ka hinnata, kas peaks paigaldama lisaaku või teist tüüpi kütusemahuti. 

Ja veel üks oluline asi – kuna matkaautos on iga sentimeeter arvel, siis oskab spetsialist teha nii, et uued seadmed ei võtaks ära ruumi panipaikadelt. 

Mõnusat reisi!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.