Chrysler või Volkswagen: millist autot osta, kui sul on palju lapsi ja palju raha?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Elektrimootoriga ameerika väikebuss. Parem, kui oskaks arvata.

Mina olen lapsena sõitnud Moskvitši “pirukaauto” putkas koos oma õdede-vendadega ligi sajakilomeetriseid otsi. Autos, mis saaks tänapäevaste heitmenormide mitmekordse ületamise eest hetkega sotsialistliku töö kangelaseks.

Tuulekeerisena auto tahaotsa juurde kogunevaid heitgaase tagasi hoidma mõeldud kongiukse tihendid ilmselt rändasid mehaanik Fjodori datšasse, aknast puhuva tuule kaitseks. Olid huvitavad ajad, aga mitte ilmtingimata sellised, mida taga igatseda.

Kolmandasse istmeritta pääseb Pacificas nii keskelt kui ka istme seljatuge kallutades.

Kolm põnni on lihtne, aga neljas tähendab autovahetust. Kuna lapsed tegelikult ei ole karistus meie mineviku pattude eest, siis on (laste)rikkamatel inimestel samuti võimalus oma sõidud teha avara, mugava ja luksusliku autoga.

Perebussid, mille hind on üle miljoni krooni

Üks võimalik alternatiiv on tavalised 7-kohalised mahtuniversaalid ja linnamaasturid hinnavahemikus 25 000-40 000 eurot. Nagu meie test näitas, siis pagasiruum jääb sellisel juhul üsna ahtakeseks.

Chyrsler Pacifica pistikhübriid on mahukas, samas madal, et ei peaks muretsema parkimiskorrustele mahtumise pärast.

Mugavamalt, ruumikamalt ja luksuslikumalt saab rikkust transportida värskelt Eestisse jõudnud pistikhübriid Chrysler Pacificaga, millel on puhtalt elektri peal 53 kilomeetrit sõiduulatust ning hind 63 000 eurot.

Võrdluseks võtsime Volkswagen Multivan Executive mudeli, mille letihinnaks 60 893 eurot aga laoautosid müüakse soodushinnaga 51 620 eurot.

Mõlemate baasversioonid maksavad u. 40 000 eurot, mis puhul oleks neil konkurente tunduvalt rohkem, aga tunduvalt parema varustusega. Vaatame seega nende kalleid versioone eraldi klassina – luksuslik väikebuss.

Multivani peamine konkurent on Mercedes V-klass, mis on korralikus varustus samas hinnaklassis. Testi me seda seekord ei kaasanud.

Saate ju aru, et miljoni krooni viidet vahepealkirjas ei saanud lihtsalt tegemata jätta, liiga vähe aega on vist veel möödas. Paljulapselised on nagunii selles eas, et saavad märgilisusest aru.

Ameerikas lähevad valetajad kohtu alla

Pacificat reklaamitakse kui ainukest elektri jõul liikuvat minibussi Ameerikas. Esimene asi, mida ülemere automüügikultuuri puhul silmas pidada on see, et reklaamitavad numbrid peavad vastama tegelikkusele.

Pacifica hübriid lubab 7,4 liitrit kütust sajale ja 53 kilomeetrit ainult elektri peal sõiduulatust? Parem oleks, kui iga koduperenaine seda suudaks saavutada, kasvõi rõhutatult ökosõitu tehes, aga ilma laboritingimustesse minemata.

Tavalisest pistikust laadides võtab akude täitmine aega üle kaheksa tunni.

Põhjus on lihtne. Ameeriklased väga armastavad õlad kokku panna ja kohtusse minna. Tõenäoline, et kui firma reklaamib numbreid, mida saavutatakse vaid laboris, läheb väga palju inimesi väga vihaseks ja väga sügavale kohtusse.

Räägime kütusekulust

Seega jah, Pacifica peaks suutma 50 km piires elektri jõul liikuda, kui auto juhtmega täis laadida. Mul endal õnnestus katsetada nii, et laadisin kaks tundi, aku oli 25% peal ja väitis, et sõidab veel 13 kilomeetrit. Sõitis 12, aga osa energiat läks ilmselt kütmisele.

Täisakuga sõiduproov oli täiesti plaanis, kui öö otsa laadijas seismise tulemuseks poleks olnud kurb fakt, et pikendusjuhe oli end pea koheselt välja lülitanud. Puhtalt minu, mitte auto viga.

Sõiduulatus 53 kilomeetrit on reaalne ja testitud ka päriselu tingimustes.

Maanteel ja linnas 340 kilomeetri läbimise järel oli minu kütusekulu 10,8 liitrit sajale. Oleks ma saanud kahel hommikul järjest täis akuga sõitu alustada, oleks kindlasti alla 10ne tulnud.

Isegi kümme liitrit sajale oleks väga hea tulemus

Arvestades, et autot liigutab edasi 3,6-liitrine V6 mootor ja tühimass on akude tõttu üle 2800 kg, siis kõik tulemused alla 10 liitri on juba väga head.

Loomulikult salvestab auto ka pidurdusjõudu ja seega toimib pistikust laetud elektri lõppemise korral tavalise hübriidina, kus bensiin ja särts käsikäes toimetavad.

Pretensioonitu ja selge keskkonsool sisaldab muuhulgas hiiglaslikku sahtlit ja DVD-mängijat. Ekraan on kvaliteetne ja intuitiivne.

Nii, see kõige olulisem asi sai nüüd päevakorrast maha võetud – Pacifica ei ole hirmus janune suur ameeriklane, vaid pigem mõistliku ja, mis veelgi olulisem, realistliku kuluga buss. Ilma elektrimootorita Pacifica keskmine kütusekulu on 10,6 liitrit, seega samuti täiesti normaalne.

Ameeriklase ja sakslase kulu vahe on üks liiter

204-hobujõulise diiselmootoriga Multivani kulu on paberite järgi 6,6 liitrit saja kilomeetri kohta keskmiselt.

Volkswageni buss on küll Chryslerist raskem ja kõrgem, aga 10 sentimeetrit lühem. Seega on hübriid-Pacificaga (7,4 liitrit sajale) võrreldes ametlike numbrite vahe vähem kui üks liiter.

Kummas on rohkem ruumi?

Perebussi esmane argument on ruumikus, nii reisijateruumis kui ka pagasis. Siin on muidugi Multivanil suur eelis tänu oma kõrgusele. Lapsed saavad püsti seista, vabalt liikuda ja ka täiskasvanud ei pea väga konksu end tõmbama.

Ühes tükis edasi-tagasi liikuv tagaiste on täismõõdus ja mahutab ilusti ka kolm suurt inimest.

Multivani tagaiste on täismõõdus ning keskmise rea kaks istet on võimalik pöörata ka seljaga sõidusuunda.

Pacifica on madalam ning sellevõrra väiksem, aga keskmise istmerea vahelt pääseb ilusti tahaistmele ning avarust on piisavalt. Tagaiste on kolme täiskasvanu jaoks olemas, aga mugav on seal pigem kahekesi.

Kaubiku mahutavust ei tasu oodata ka Multivanist. Tagumine istmerida on ettepoole liigutatud ja ratas ei ole päris täiskasvanute mõõtu.

Kavalad istmed toovad võidu

Pagasiruumi osas võidutseb Pacifica. Jah, Multivan on kõrgem ja kolmanda istmerea maksimaalselt ette lükkamisel on kaubaruumi kõvasti. Sellisel moel kaob aga salongis ära jalaruum ja mis kõige olulisem – Pacifica kolmas rida kaob vajadusel mugavalt põrandasse, muutes kaubaruumi eriti suureks. Multivanil see võimalus puudub.

Väiksem iste kui Volkswagenis ning keskmine istekoht on pigem poolik.

Pacifical saab põrandasse peita ka keskmise istmerea, aga seda vaid tavaversioonil, kuna hübriidil asuvad põranda all akud.

Seega, kui tuleb ette suuremate asjade vedamist, aktiivset elustiili või kolimisteenuste pakkumise plaan, siis Pacifica on selles osas paindlikum.

Kolmanda istmerea taga asub suur pakiruum. Vajadusel liigub kolmas rida põrandasse ja moodustab sileda pinna.

Väikebussilt sõidurõõmu oodata pole mõtet

Sõiduomadusi tavaauto mõistes ihaleda, kus me räägime sportlikkusest, kurvitunnetusest ja kiirendusest, on kohatu. Buss peab olema ennekõike mugav ja seda on nad mõlemad. Müra on vähe ja sõiduasendid mitmeti seatavad.

Kõikumise ja kaldumise osas saab parema tulemuse ettearvatavalt Chrysler. Madalam auto ja raskuskeset veelgi madaldavad akud ei jäta Multivanile võimalust.

Arvestame ka seda, et proovisõidu Volkswagenil oli lisavarustusena pandud suurendatud põhjakõrgus. Maapinnast 22 sentimeetri kõrgusel asuv põhi on võrdne näiteks Subaru XV linnamaasturiga.

Kõrgem vedrustus tuleb eriti hästi välja V-klassiga kõrvuti parkides.

Ostke teine auto

Ühesõnaga – teil on buss lapsi täis. Sõitke ohutult ja mõistlikult ning pole vaja üldse proovidagi, et kui kiiresti mõni kurv on võimalik läbida või kas kontrapöördega kurvis külje ka ette saab.

Jätkus raha 60 000-eurosele bussile, leiate ka paar tuhat sportliku hobiauto jaoks.

Veel hiljuti olid ühes 2018. aasta ameerika maasturis VGA ühendused. Pacifica on selles osas ajakohasem. Valge katte taga asub ekraan.

Mugavus- ja luksusvarustus on hinnale vastav. Päris mammutinahast istmeid ei ole kummalgi, aakriku-puidust ilusliiste ka mitte. Aga tunnet, et istute miljonikroonises autos, mis näeb välja nagu poolemilline, ka ei ole. Multivan on stiilselt asjalik, proovisõidu Chrysleri hele sisu põhjamaiselt hygge.

Korralik Volkswageni kvaliteet, kus vigurdamisele ruumi ei jäeta.

Pereauto või esindussõiduk?

Perega sõitmiseks, laste kool-trenn-lasteaed ringiks ja igapäeva eluks on Chrysler parem. Ei pea muretsema parkimismajadesse mahtumise pärast ja enesetunne on ka rõõmsam, sest päris taksobussiga tegu ei ole.

Pacifica tagumine ots on auto disaini nõrgim külg ja jätab natuke mulje kui külgepoogitud ekstra meetrist.

Multivan on väärikas auto. Sobib küll ka perele, aga pigem on omas elemendis ikka ülikondades inimeste ja ärijuttude valguses. Peale kahepäevast rännakut Kõrvemaal oli kuidagi kohatu oma matkariided ja varustus sinna sisse toppida.

PS! Vähese mahutavusega 7-kohaliste tavaautode ja siin loos võrreldud kallite busside vahele mahub tegelikult veel üks klass, kuhu kuuluvad näiteks Citroen Spacetourer või Ford Tourneo Custom ning just nendega hakkaks Pacifica ja Multivani baasversioonid võistlema. Loodetavasti saame peagi ka nende võrdluse teha.

Enamik suuri ja luksuslikke 7-kohalisi linnamaastureid maksavad kõvasti rohkem, aga ruumi on nendes tunduvalt vähem. Suurest Ameerika autost pistikhübriidi tegemine võib tunduda kummalise ideena, aga see toimib. Volkswagen sobib paremini ühele teisele sihtgrupile.

Chrysler Pacifica Limited Hybrid Ja Volkswagen Multivan Executive

Chrysler Pacifica
Mootor3,6-liitrine V6 mootor + elektrimootor
Võimsus291 hobujõudu
Sõiduulatus elektriga53 kilomeetrit
Kütusekulu7,4 liitrit 100 km kohta
Kaal2835 kg
Hind63 000 eurot
Volkswagen Multivan
Mootor2-liitrine diisel, DSG käigukast
Võimsus204 hj
Kütusekulu6,6 liitrit 100 km kohta
Kaal3080 kg
Hind60 893 eurot

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.