Honda teine elektriauto e:Ny1 on hoopis teistsugune kui esimene: tervikuna parem, aga tavalisem. Klassi tipus siiski mitte.
Mõne aasta eest müügile tulnud Honda e jäi mitmel põhjusel nišitooteks isegi elektriautode seas: see oli küll vahva välimuse ja paljude lahedate detailidega, kuid väga väikese sõiduulatusega. Nüüd esitletud e:Ny1 on palju argisem, tehtud juba tuttava valemi järgi, mida kasutavad enam-vähem kõik teisedki tootjad. Selle olulise erinevusega muidugi, et nimi ajab segadusse isegi autosõbrad, mis siis veel neist rääkida, kes iga päev autodega ei tegele. Asja lihtsustamiseks olgu öeldud, et e:Ny1 võib lugeda nagu anyone: keegi, igaüks, ükskõik kes.
Nagu välimusestki näha, võeti baasiks linnadžiip HR-V, kuigi Honda toonitab, et tegu pole isegi mitte sama platvormiga: kere on palju tugevam ja jäigem ning mõõtmedki pisut kasvanud. e:N Architecture platvormi kasutatakse tulevikus teistelgi e-mudelitel ja ka nelikveolisena. Igal juhul räägitakse sarnastest trumpidest nagu uute elektriautode puhul harjunud oleme. Põhja sisse paigutatud aku tagab madala raskuskeskme, pikk teljevahe ja kompaktne mootor-ülekanne ruumikuse tagaistmel, viimistletud aerodünaamika parema efektiivsuse.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 15, august 2023
Kõik selle ajakirja lood