Kuna Scania järgmist V-8-mootorite põlvkonda suure tõenäosusega looma ei hakka, tuleb võtta viimast olemasolevaist, sest ka 770 hj ja 3700 Nm ei kõla sugugi halvasti.
Peab ikka peast püsti imelik olema, kui vead sadulhaagist 770-hobujõulise vedukiga! Lamedas Eestis kindlasti, sest siin on ka 500 hj juba kerge liialdus. Küll aga mitte mägises Norras, kus teeolud sootuks teised nagu tehnonõudedki ehk võhiku jaoks täiesti tavalise välimusega külmikautorong võib kaaluda 52 ning metsaveok 60 tonni.
Mitme kilomeetri pikkused tõusud eraldavad Norras terad sõkaldest kiiresti, sest seal maksab ainult mootori võimsus. Võimsus tähendab kiirust ning on vaks vahet, kas venid mäest üles 40 km/h või lendad 70 km/h. Just sellistes oludes suudabki Scania V-8 (520–770 hj, 2700–3700 Nm) näidata oma tõelisi võimeid.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 2, jaanuar 2023
Kõik selle ajakirja lood