Mercedes-Benzi esimene elektriline raskeveok eActros ei kaota kandevõimes diiselversioonile pea kriipsugi, kuid maksab mitu korda rohkem ning vajab suure aku tõttu ka võimsa elektrivarustusega laadimiskohta.
Sarnaselt näiteks Scania ja Volvoga ei hakanud ka Mercedes-Benz elektrilist raskeveokit leiutama nullist. Tavaliselt diisel-Actroselt laenati eActrosele nii raam, esisild, vedrustus kui ka kabiin ehk väliselt ei suuda akuveokit diiselautost eristada muu kui raami mõlemale küljele riputatud akukastide järgi.
Sügisest Saksamaal Wörthi tehases kõrvuti diiselversioonidega toodetavale veokile saab valida 315 või 420 kWh (bruto) aku, mis koosneb vastavalt kolmest või neljast 740 kg kaaluvast ning 400 V tööpingega plokist.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 16, august 2022
Kõik selle ajakirja lood