Mitu tonni kaaluv ning Cadillac Escalade’ist palju pikem luksusauto ei tohiks ju mitte üheski stsenaariumis sobida ringrajasõiduks. Ometi otsustas Rolls-Royce tutvustada Ghosti uut sportversiooni just Hungaroringil ja tegi seda üllatavalt edukalt.
Tegemist ei ole päris uue mudeliga, vaid teise põlvkonna Ghostiga, mida esitleti juba 2020. aasta sügisel. Esimest korda sai Autoleht sellega sõita 2021. aasta sügisel (Autoleht Ekstra nr 4, november 2021). Nüüd aga valmis Ghosti sportlikum eriversioon Black Badge ning ning meil õnnestus taas piiluda peegli taha Imedemaale, kus autosid maalitakse käsitsi ning juhti valvavad taevatähed.
Mida teha 5,5-meetrise über-luksusautoga, millel kapoti all 6,75-liitrine V-12-mootor ning mille mass tummine kaks ja pool tonni? Muidugi ringrajale!
Vähemalt selline oli Rolls-Royce’i enda loogika. Ja mitte mingile niisama ringrajale, vaid vormel 1 etappe võõrustavale Hungaroringile. Tõsi, 600 hobujõu, 900-njuutonmeetrise pöördemomendi ning 0–100 km/h kiirendusajaga 4,7 sekundit võiks ju mõne kiirema ringi teha küll, aga ikkagi see 2,5 tonni tühimassi. Luksusauto puhul tekib ju eeldus, et kui sõidumugavus peab võrduma vähemalt emaüsas olemisega, pole sellise „diivaniga“ mõtet ringrajale minna.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.