Need on viis kõige kiiremat Jaguari, mis iial loodud on

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.

Tänapäeva autode kiirused suurenevad iga uue mudeliga ja kiirendusajad järjest kahanevad. Jaguari viie kõige kiirema auto seas leidub nii tänapäevaseid sportkupeesid kui ka nostalgilisi 1990-ndate superautosid.

Pika ajalooga Jaguari sõidukite seas on kiireimad autod ilmunud muidugi enamasti viimase 10 aasta jooksul. Viie suurima tippkiirusega sõidukite valikusse hiilivad aga kaks üllatajat eelmise sajandi lõpust.

5. 2011. a. XKR-S: 300 km/h

Jaguar XK kupee seni viimase mudeli luigelaul tuli ekstreemse ja võimsa XKR-S sportkupee näol. Tänapäeval kõige võimsamate Jaguarite puhul traditsiooniliseks saanud 5-liitrine ülelaadimisega V8 tootis 550 hj ja 680 Nm.

Pidamisele aitasid kaasa piiratud libisemisega differentsiaal ja kiirendusele seisust sajani kulus 4,2 sekundit. Tippkiirus oli 300 km/h. 2011 aastal võitis Jaguar XKR-S aasta sportauto tiitli Auto Bild ajakirjalt.

4. 1990. a. XJR-15: 307 km/h

Foto: DD Classics

Ka Autogeeniuses mitmeid kordi kajastust leidnud vägagi rariteetne ja eriline Jaguar ehitati XJR-9 võidusõiduautost. Kasutati ringrajasõiduki monokokk raami ja V12 mootorit 450 hobujõuga.

XJR-15 superautot ehitati vaid 53 sõidukit. Kiirendus sajani kestis 3,9 sekundit ja tippkiirus oli elektrooniliselt piiratud kuni 307 km/h .

3. 2017. a. F-Type SVR: 322 km/h

See oli veel hiljuti üks kiirematest Jaguaridest, mida toodeti. Special Vehicle Operations võttis ette F-Type R kupee ja otsustas, et võimsust ja kiirust on liiga vähe. 5-liitrine ülelaadimisega V8 tuuniti võimsamaks pakkudes 575 hj ja 700 Nm.

Suurendatud võimsusega toimetulekuks lisati SVR mudelile ka nelikveo omadus, mis laienes hiljem ka lahjematele F-Type mudelitele. Võimsus jõudis kõikide ratasteni läbi 8-käigulise automaatkasti ja kiirendas sportkupee sajani kõigest 3,5 sekundiga. Tippkiiruseks oli 322 km/h.

2. 1992 XJ220: 341,7 km/h

Jaguar XJ220-ne saabudes oli tegemist kiireima produktsioonis oleva autoga. Futuristlik välimus ja kahe turboga 3,5-liitrine V6 pakkus nii silmarõõmu kui ka sõiduelamust. Jõuallikas oli samuti tuntud oma turbolagi (turbo hilinemise) pärast, mis oli samas ajastukohane nagu ka teistel turbodega superautodel.

Jaguari toodetud esimene turbodega V6 mootor kiirendas XJ220-ne sajani vaid 3,8 sekundiga ja tippkiirus oli 341,7 km/h, mis oli ühtlasi oma aja Guinnessi rekord.

1. 2008. a. modifitseeritud XFR: 363 km/h

Kuigi tegemist polnud otseselt tootmises olnud sõidukiga, olid rekordiliselt kiireima Jaguari modifikatsioonid siiski võrdlemisi tagasihoidlikud. Turvalisuse tagamiseks sisse ehitatud puur, tagaspoiler ja pisut tõstetud võimsus 510 hobujõuni.

Kiireima Jaguari rekordiline sõit toimus Bonneville soolaväljadel ja tippkiiruseks saavutati 363,2 km/h. Tavaline XFR sportsedaan oli näiteks piiratud kõigest 250 km/h tippkiiruseni.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.