Ainulaadne valgusinstallatsioon kujutab päikest, mis Norra ühes kõige pimedamas piirkonnas talvel vaevu silmapiirilt kõrgemale tõuseb. Installatsioon koosneb viie-meetrisest leedkettast, mis saab energia Kia EV9-lt. installatsiooni loojad on eksperimentaalne disainistuudio VOID ja loovagentuur Innocean.
Sõidukist võrku
Ajutine päike demonstreerib EV9 tehnoloogia “sõidukist võrku” (Vehicle-to-Grid, ehk V2L) muljetavaldavat võimsust, mis lubab autosse salvestatud energiat kasutada autost väljapool. Installatsioon rõhutab päikesevalguse tähtsust, kuna valguse puudumine võib mõjutada inimese energiataset, vaimset tervist, immuunsüsteemi ja unerežiimi.
“EV9 on põnev sõiduk, aga see avaldab muljet ka paigal olles tänu uuenduslikele funktsioonidele, nagu kahesuunaline laadimine,” ütles David Hilbert, Kia Euroopa turundusjuht. See tehnoloogia võib laiendada elektrisõidukite rolli meie elus, olgu selleks siis telkimine, mobiilse kontori toiteallikana või isegi osana laiemast elektrivõrgust tänu “sõidukist võrku” (V2G) tehnoloogiale.
Valgusinstallatsioon püstitati Ramptoni fjordi laagriplatsile Oslost 35 kilomeetrit edelas. Maaliline rand koos selle vastas oleva väikese saarega osutus ideaalseks kohaks päikesetõusu jäljendamiseks rannajoonel.
Täielikult valgustatuna võis ajutist päikest näha mitmete kilomeetrite kauguselt. EV9 suutis sõita Oslost Ramptoni, anda valgusinstallatsioonile kahekümne nelja tunni kestel energiat ning naasta seejärel Oslosse, muretsemata sõiduulatuse pärast.
“Viies tipptehnoloogia kokku kunstilise väljendusviisiga, oleme loonud kunstiinstallatsiooni, mis ei kajasta mitte ainult Kia kaubamärgi olemust, vaid vastab ka tegeliku elu väljakutsetele. Selle projektiga jätkame Kiaga loovuse ja innovatsiooni piiride nihutamist, eesmärgiga alati inspireerida,” ütles Gabriel Mattar loovagentuurist Innocean.
EV9 kui mobiilne elektrijaam
Kahesuunalise laadimise abil viib Kia Smart Charge elektrisõidukite energiakasutamise säästvasse ajastusse. See võimaldab energial liikuda mõlemas suunas, sõidukisse ja sealt välja. V2L tehnoloogiat tutvustati esmakordselt Kia EV6-l ning nüüd saadavalolevat standardit EV9-l. Tehnoloogia võimaldab varustada energiaga 110 V/220 V seadmeid, kasutades selleks EV9 akut, mis mahutab 99,8 kilovatt-tundi energiat. Selleks tuleb ühendada kaabel sõiduki laadimispesasse.
Sama tehnoloogia võimaldab sõidukist koju (V2H), sõidukist võrku (V2G) ja sõidukist sõidukisse (V2V) lahendusi. Euroopas läheb käiku Kia V2G-pilootprojekt Hollandis koostöös tarnijaga Jedlix.
Juba mitmeid auhindu võitnud EV9 ühendab linnamaasturi tugevuse, tipptasemel elektrisõidukite disaini ja täiustatud tehnoloogiad, asetades EV9 linnamaasturite seas esirinda. Elektrisõidukite moodulplatvormile (Electric Global Modular Platform) ehitatud EV9 tagab sportliku soorituse ja üle 563 km elektrilise sõiduulatuse. Selle ülikiire 800-voldine laadimisvõime võimaldab laadida kuni 249 km sõiduulatust vaid 15 minutiga.
Nende uudiste avaldamist võivad olla toetanud loos mainitud tootjad.