Kuidas tänapäevaste autode juhiabid jalgratturitega arvestavad?

Pane tähele! Artikkel on ilmunud enam kui 5 aastat tagasi ning kuulub Geeniuse digitaalsesse arhiivi.
Fotod: SEAT.

Jalgratturid osalevad umbes 8% kõikidest liiklusõnnetustest Euroopas. Just seetõttu on SEAT Tarraco juhiabides pandud erilist rõhku ka ratturite märkamisele ja kokkupõrgete vältimisele.

Tarraco suudab tänu sõiduki esiossa paigaldatud radarile märgata tee ääres liikuvaid rattureid ning neile vajadusel reageerida. Lisaks lihtsalt ratturi märkamisele mõõdetakse ära nende liikumiskiirus ja eeldatav trajektoor, mis aitab võimalikke õnnetusi ennetada.

Kui juhiabi tajub kokkupõrke toimumist, antakse juhile 2 – 1,5 sekundit enne õnnetust märku nii visuaalselt kui heliga. Kui juht sellele ei reageeri, pidurdab auto ise 1 – 0,8 sekundit enne võimalikku kokkupõrget.

Sõites 72 km/h tähendaks see, et auto hädapidurdab 20 meetrit enne võimalikku kokkupõrget. Nende süsteemide testimiseks viiakse läbi 1200 testi, kus turvasüsteemid pannakse proovile 450 erinevas stsenaariumis.

Fotod: SEAT.

Kõikidest juhiabidest hoolimata vastutab lõpuks turvalisuse eest ikkagi sõiduki juht. Ükski juhiabi ei asenda valvsust ning ratturitest möödudes lasub juhil kohustus hoida piisavat kaugust ja vajadusel kiirust vähendada.

Samuti peavad ratturid kandma kiivreid ja järgima liikluseeskirju, et kõik liiklejad muretult ja mugavalt oma sõidud tehtud saaksid.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.