Hispaania baja lõpetanud Kuldar Sikk: kui ärevaid hetki ette ei tule, pole piisavalt kiire sõit

Hispaania maastikurallil oli teedel sõidetud katsete osa suur. Foto: Toyota

TOYOTA GAZOO Racing Balticsi rallipaar Benediktas Vanagas / Kuldar Sikk (Toyota DKR Hilux) startis maastikurallide Euroopa karikavõistluste avaetapil Hispaanias. „Emotsioon sõidust on hea,“ ütleb kaardilugeja Kuldar Sikk.

Euroopa karikasarja avanud Baja TT Dehesa Extremadura oli teile esimene start pärast jaanuarikuist Dakari rallit. Mis toimus vahepeal?

Meil võistlusi ei olnud, küll aga osales meie Toyota Hilux kahel võidusõidul ja võitis need mõlemad. Kuna TOYOTA GAZOO Racing Baltics on osa suurest TOYOTA GAZOO Racingust, siis mõistagi ühe tiimi liikmed aitavad üksteist. Hiluxit ei toodud Dakarilt tagasi Leetu Benediktase garaaži, vaid viidi hoopis Portugali. Sealse Toyota sõitja João Ramose auto ei saanud õigeks ajaks valmis ja ta startis maastikurallide Portugali meistrivõistluste etapil meie autoga, mille nad muide ka võitsid. Edasi liikus meie auto viiekordse Dakari võitja Nasser Al-Attiyahi kasutusse. Suurel kiirusel juhtunud avarii maratonrallide MM-etapil tähendas, et ta vajas järgmiseks sõiduks asendusautot. Nasser võitiski meie autoga Katari baja. Katarist viidi auto Portugali, kus meie mehaanikud valmistasid selle Portugali piiri ääres toimunud Hispaania võistluseks ette.

Tegite enne Hispaania võistlust ka testi, millele keskendusite?

See oli Benediktasele ja mulle esimene kord pärast Dakari istuda võistlusautosse ja läbida esimesed kilomeetrid. Eesmärk oli tunnetus tagasi saada. Autole suuremaid uuendusi vahepeal ei tehtud, veidi vaid muudeti mootori juhtimist. Keskendusime ka seadistusele, sest see tuli muuta kõrbele orienteeritust kruusateedele sobivaks.

Ehkki tulemused pole korraldaja IT-probleemide tõttu teada, oli sõidutunne hea. Vasakul Kuldar Sikk, paremal Benediktas Vanagas. Foto: Toyota

Milline oli teie eelteadmine Hispaania baja kohta?

Nii palju, kui teiste võistlejate varasemate aastate videotest olime näinud. Piirkonna järgi oli arvata, et pigem tuleb päris teedel toimuv võistlus, sõitu avatud maastikul ootab ees suhteliselt vähe. Päris palju oli selliseid teid, mis meenutasid mulle Portugali ja Hispaania WRC-ralli kruusakatseid. Kohati olid teed isegi liiga head, kuid tuli muidugi ette ka raskeid lõike.

Milline taktika niisugustes oludes töötab?

Aegadest selgub, et ehkki sõit toimus valdavalt teedel, näitasid SSV-bagid autodega samu aegu. See tulenes asjaolust, et teed olid kohati väga kitsad ja käänulised, väiksem SSV lihtsalt manööverdab ja mahub paremini. Meie autol on jällegi maastikuvõimekus parem ja lõppkiirus suurem. Niisuguse teadmisega tuli püüda võita aega maksimaalselt neis kohtades, mis meie autole sobivad ja leppida teadmisega, et kui ei mahu, siis ei mahu.

Kui keerukas oli navigeerimine?

Kindlasti lihtsam, kui Dakaril. Teine päev oli keerulisem, sõitsime rohkem avatud maastikul ja õige tee, või isegi pigem õige jälje leidmine oli raskem. Startisime kuuendana, eks tagantpoolt tulijatel oli jälgede mõttes lihtsam. Üldiselt kardeti tolmu, meil sellega suuremat muret ei olnud, sest esimesed kümme startisid kolmeminutiliste vahedega.

Mitmed lisakatsed olid sarnased n-ö tavarallidel kasutatavatega. Foto: Toyota

Teil tuli ette rehvipurunemine, mis selle põhjustas?

Päris täpselt ei teagi, veetakistuse läbimisel see juhtus, võib-olla oli mõni kivi, mis rehvi külge vigastas. Tegelikult juhtus teine rehvipurunemine veel, aga õnnelikul kombel transiitalal, nii et jõudsime ratta vahetada ja startisime katsele terve rehviga.

Kas muus osas läks võistlus n-ö ralli mõõtkavas rääkides rahulikult või oli ka ärevaid hetki?

Eks ikka oli ärevaid hetki. Ma just Benediktasele ütlesin, et kui kordagi n-ö teelt ära ei kutsu, siis pole piisavalt kiire sõit. Eks see ole osa võistlusest. Ehkki mainisin, et katsed olid ehk liiga tavarallilikud, siis tegelikult mulle need meeldisid. Legend oli samuti hea. Ralli üldine korraldus võinuks olla aga parem, ette tuli korraldajapoolset segadust ning üle kivide ja kändude toimetamist. Lisaks muidugi ka tulemuste virr-varr, esialgseid tulemusi lubatakse nüüd alles nädal pärast võistlust. Sõiduemotsioon see-eest on aga väga hea!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.