Lahtine Mercedes-Benz C 200 – kuus aastat ja 115 000 kilomeetrit

Kas C-klassi kabriolett sobib meie kliimasse ja veel pereautoks?Foto: Jan Garšnek

Kas kabriolett sobib Eesti kliimasse? Jah, loomulikult! Aga kuidas on Mercedes saanud hakkama esimese C-klassil põhineva ava-autoga? Ja kas kogu pere mahub sinna sisse koos kohvrite ja talvekartulitega?

Selleks, et päriselt puhata, tuleb lapsed saata komandeeringusse vanavanemate juurde. Mida kauemaks, seda parem. Ja veel parem, kui need vanavanemad satuvad elama mõne saare peal – näiteks Hiiumaal. Aga ükskord saabub aeg nad sealt tagasi koju tuua, et argipäevarutiin saaks jätkuda. Kuna paariks nädalaks kodust ära saadetud lastel on asju kaasas palju ning ühtlasi tahaks ka erinevaid aiasaadusi kaasa tuua, siis selliseks teekonnaks sobiks fantastiliselt mõni maastur või vähemalt universaalkerega auto.

Veho kasutatud autode osakond leidis meile selle jaoks täpselt õige sõiduki – Diamond White värvkatte, AMG kerepaketi ja veinipunase nahksisuga lahtise Mercedes-Benz C 200. Ausalt öeldes olin pisut kõhkleval seisukohal, kas taolise autoga on mõistlik see teekond ette võtta või mitte. C on ju pisike, kola on palju ja üleüldse – kas lapsed oma turvatoolidega sinna tagaistmele ära mahuvad? Lisaks ei olnud ka ilmaennustus kõige optimistlikum.

Kuid kui juba niivõrd huvitavat autot pakuti, siis oli patt “ei” öelda. Ning pealegi tekkis fanaatiline huvi teada saada, kas selline retk on ilma suuremate kannatusteta üldse võimalik. Pragmaatiline osa minust hakkas kohe kogu üritusele vastu vaidlema, kuid seiklusi otsiv pool sai sellest õnneks kiiresti võitu ja peagi oli kohver pakitud, proua leidnud mugava koha kõrvalistmel ning teekond Hiiumaa suunas võis alata.

Lahtise katusega läbi vihma Tallinnast Rohukülla

Selle aasta augustikuu pole suvitajaid just kõige soojemate ilmadega kostitanud. Hoolimata pisut kargevõitu 18-kraadisest pilvisest ilmast sai loomulikult katus alla lastud. Tallinna tänavatel linnakiirustel tuul liialt sisse ei puhu ning kui maanteel peaks ebamugav hakkama, siis saab ju alati auto uuesti kinniseks muuta. Kõik käib lihtsalt ühe nupuvajutusega ning kakskümmend sekundit hiljem on katus taaskord peakohal ning seda protsessi on võimalik teostada kiirusel kuni 50 km/h.

Kuna C-klassis saab isteasendi küllaltki madalaks sättida ning küljeklaasid on kõrged, siis ei muutunud olukord hoolimata jahedast ilmast ka kaherealisel Pärnu maanteel piirkiirusel sõites ebameeldivaks. Autos ringi vaadates leidsin veel paar huvitavat lülitit – üks neist kergitas tagumiste peatugede kohale tuulevõrgu ning teine tegi hoopis meeldivamat maagiat: AirScarf – vajutad nupule ning mõne hetke pärast hakkab peatoe sees paiknevatest avadest kaela peale sooja õhku puhuma. Väga mõnus! Sellised lisavidinad aitavad kenasti hooaega märkimisväärselt pikemaks venitada.

Kuigi mul oli seljas vaid õhuke suvepintsak, siis Mercedese kavalad vigurid lasid avatud katuse puhul ennast väga meeldivalt tunda. Kuid umbes poole tee peal ilmusid taevasse kurjakuulutavad pilved. Oli selge, et vihmast me ei pääse. Kas teeks kohe peatuse ja sulgeks katuse või vaataks, kui hulluks olukord läheb? Siiski, ühtegi stoppi me enne Rohuküla sadamat ei teinud ja kuigi vahepeal jõudis veel paar korda sadada, siis riided jäid meil täiesti kuivaks. Kiirustel üle 70 km/h lendab vesi suure kaarega üle auto ilma et midagi salongi sisse tilguks. Teekond oli sedavõrd nauditav, justkui oleks kohale jõudnud vähem, kui poole tunniga.

Foto: Jan Garšnek

Naine, lapsed, hunnik kohvreid ja talvekartulid

Kui paar päeva hiljem saabus aeg koos lastega kodu poole tagasi liikuma hakata, siis olin kergelt mures, kas kogu varem kohale veetud koorem meile ikka autosse ära mahub. Avatud katuse puhul kahaneb pagasiruum kohe poole väiksemaks, seega tuulemöll juustes jääb ära, kuna kraami on palju. Samuti ei soosinud ilm taaskord kabrioleti omanikke.

C-klassi pagasiruum on üllatavalt sügav. Kaks kohvrit mahtusid vaevata ära. Lisaks leidsid seal endale veel koha laste voodiriided, terve hunnik erinevaid kotte riiete ja kummikutega ning hunnik erinevaid aiasaadusid, lõpetades suure kilekoti täie kartulitega. Sest kuidas sa käid Hiiumaal nii, et kartuleid kaasa ei võta… Minu hämmastuseks mahtus kogu see koorem kenasti selliselt ära, et salongi ühtegi asja võtma ei pidanudki (välja arvatud paar mänguasja).

Reeglina on neljakohalistes ava-autodes tagumises reas ruumi ikka tõeliselt kasinalt ning sinna paigutab reisijad vaid hädapäraselt lühikeseks sõiduks. Jah, neli täiskasvanut pikal teekonnal ilmselt ennast liiga mugavalt ei tunneks, kuid lastega on asi lihtsam. Minu omad kipuvad üsna häälekalt märku andma, kui midagi ei sobi või kui olud on liiga kitsad. Kuna aga nurinat kuuldavale ei toodud, siis ilmselt tundsid nad ennast seal taga turvatoolides piisavalt hästi. Millal-me-juba-ükskord-kohale-jõuame algas umbkaudu 50 kilomeetrit enne Tallinna piiri, kuid see on pigem tavapärane ega sõltu otseselt autost.

Foto: Jan Garšnek

Maalilised ja kurvilised Lääne-Virumaa teed ehk aeg iseendale

Järgmine päev üllatas suviselt päikeselise ja sooja ilmaga. Kuna auto tagastamiseni oli veel aega siis ei saanud ma ju lasta Mercedesel niisama parklas seista. Lahtiste autodega on see häda, et teinekord avastad ennast ka siis rooli tagant, kui tegelikult kuhugi sõita polnudki vaja. Või siis kipuvad teekonnad muutuma oluliselt pikemaks. Seda loomulikult siis, kui ilm on soodne. Mul ei olnud otseselt vaja kuhugile minna ent peagi avastasin ennast käänulistel ja kitsastel Lääne-Virumaa teedel. Seal on võimalik nautida tempokamat ja põnevat sõitu ilma piirkiiruseid ületamata.

Need veinipunased sportistmed ei ole ainult silmale vaatamiseks vaid pakuvad sealjuures väga head külgtuge ja on piisavalt jäigad. Rool on mõnusalt jäme ja käepärane ning ei ole Mersulikult üle võimendatud. Lisaks töötas kogu see veermik oluliselt konkreetsemalt ja täpsemalt, kui oleksin osanud arvata. C-klass neelas aplalt kurve ning pidin end tõsiselt vaos hoidma, et piirkiiruseid lõhki ei ajaks. Olin niivõrd heas juhitavuses tegelikult tõsiselt üllatunud.

Ühel hetkel avastasin ennast maalilisest Vihula mõisast. Avatud katusega C-klass sobis sinna keskkonda nagu valatult. Piisavalt elegantne ent mitte üle pakutud. Pisikese jalutuskäigu järel tuli aga asuda koduteele. GPS-i poolt pakutud kiireim teekond juhatas mitme-realisele maanteele, seega see ei sobinud. Eks enda vaist ja mälu leidsid kõige huvitavamad kurvilised asfaldilõigud taaskord üles ning koju jõudsin lõpuks kavandatust oluliselt hiljem. Nii võib juhtuda, kui auto pakub liialt palju emotsioone ja naudinguid. See oli täpselt see vajalik aeg iseendale – üksinda suvise ilmaga kurvilistel teedel lahtise Mercedese roolis.

Mercedes-Benz C-Class Cabriolet

Mercedese ava-autode valik on läbi aegade olnud väga rikkalik, kuid pikka aega puudus kompaktne neljakohaline kabriolett. 2014 aastal esitletud neljanda põlvkonna C-klassiga see viga parandati ning aastal 2016 ilmus esmakordselt sedaani, universaali ja kupee kõrvale ka lahtine mudel.

Foto: Jan Garšnek

C-klassi kabriolett baseerub kupee versioonil, ent on sellest õige pisut pikem. Samuti on jäikuse tagamiseks lisandunud 125 kg rohkem kaalu võrreldes kõvakatusega versiooniga. Tänu sellele käitub auto kurvides suurepäraselt ning lahtistele autodele tüüpiline kere paindumine praktiliselt puudub. Riidest katus pakib nupuvajutuse peale ennast 20 sekundiga pakiruumi.

Jõuallikate valik on Mercedesele kohaselt väga lai ning algab 1.6 liitrisest bensiinimootorist ning lõppeb C 63 AMG S puhul neljaliitrise V8 bi-turboga (375 kW ja 700 Nm). Loomulikult on saadaval ka diislit tarbivad ajamid, kuid vähemalt minu arvates ei sobi see kütus mitte kuidagi kabrioleti kontseptsiooniga kokku.

Mercedes-Benz C 200 Cabriolet 
Tootmisaasta  2017 
Mootor  2.0 R4 (1991 cc) 
Võimsus  135 kW (184 hj) / 5500 rpm 
Pöördemoment  300 Nm / 1200 rpm 
Kütus  Bensiin 
Kütusekulu (l/100km)  6.2/7.8/5.2 keskmine/linn/maantee 
Tühimass  1565 kg 
Kiirendus 0-100 km/h  7.8 s 
Tippkiirus  233 km/h 

Kuue aasta jooksul läbitud 115 000 kilomeetrit näitavad veenvalt, et C-klassi kabriolett sobib väga hästi meie kliimasse. Elektriliselt langetatav ja tõstetav tuulevõrk koostöös sooja õhku kaelale puhuva AirScarfiga pikendab hooaega märkimisväärselt. Ja kui veel autoga on nii meeldiv sõita, siis kipubki neid kilomeetreid märkamatult palju kogunema. Minu jaoks osutus see auto igati positiivseks üllatuseks.

Kabriolett C-klass on saadaval Veho Ülemiste kasutatud autode esinduses. Kui minu reisilugu polnud kabrioleti ostuks piisavalt veenev, siis Veho kasutatud autode valikust leiad kindlasti endale sobiva Mercedese mudeli.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.