Eelmise kevade Autoleht Ekstras võtsime 30 kõige populaarsemat uut autot 2022. aastast ning arvutasime välja nende võimalikult täpse kulu 5 aasta või 120 000 kilomeetri jooksul. Seda, kui suureks kujuneb igakuine liisingumakse, saab pankade kalkulaatorites lihtsasti välja arvutada (eeldusel, et euribor on stabiilne).
Aga auto tarbib peale selle veel kütust ning kord aastas tuleb ka hoolduses käia. Viimase maksumus võib nii mõnegi auto kohta edetabelis tugevalt mõjutada. Nüüd on aasta mööda läinud ja mõtlesime sama arvutuskäigu uuesti läbi teha. Seekord kaasasime kõige populaarsemad 2023. aasta mudelid, 20 autot, mis annavad päris hea pildi.
Kõik samade tingimustega
Tuleb rõhutada, et kõik toodud arvud on ligilähedased, kuna lähteandmed võivad konkreetse tehingu puhul olla teised. Samuti tasub silmas pidada, et mõne auto puhul on kas juba saabunud või kohe saabumas uus mudel. Kuna küsisime kõige populaarsema versiooni ostmise ja pidamise kulu, on mõnel üksikul teine mootor, aga üldiselt on enamik autosid samad.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 10, mai 2024
Kõik selle ajakirja lood