Mõistagi oli tegemist USA-s elava eestlasega, kuid side auto praeguse omaniku, Eesti Corvette klubi presidendi Margus Kärdiga oli sellegipoolest olemas. „Mu onu, kes emigreerus teise maailmasõja lõpus koos perega Ameerikasse, sai 1967. aastal sealsest armeest vabaks ning koos sõber Oleviga otsustati noorte meestena osta endale kõige paremad autod, mida Ameerikast tol ajal saada võis. Valik langes Corvette’ile. Onu ostis sinise ja Olev punase,“ rääkis Kärt autoostulugu.
Kärdi onu Madis ning Olev veetsid oma Corvette’ide roolis mitu lõbusat aastat, kuni ühel hetkel Madise auto ära varastati ning Olevi auto jäi garaaži möödunud aegu meenutama. „Kuna Olev tegeles kulla- ja teemandiäriga, reisis ta palju mööda maailma ja ju siis polnud enam aega autoga sõita. Ilmselt polnud ka stiimulit. Ja nii jäi see auto garaaži 42 aastaks, kuni meil õnnestus see sealt kätte saada,“ sõnas Kärt.
Pikad läbirääkimised
Läbirääkimised auto ostmiseks võtsid kõvasti aega ning mingil hetkel tundus, et kaupa vist ei õnnestugi teha. „Kümme aastat käisime Olevil külas ja iga kord tegime ettepaneku auto ostmiseks, aga ta ei olnud nõus. Eks sel oli tema jaoks väga suur sentimentaalne väärtus. Selle auto kõrval tuletati meelde aegu, mil oldi poissmehed ning autodega sõideti Miamis ringi, sebiti naisi ja pidutseti. See elu oli raju, mida koos nende autodega elati,“ muigas ta.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 2, jaanuar 2022
Kõik selle ajakirja lood