Ega siin pikka mõttetööd või ideeveeretamist olnud, tunnistab vanast liinibussist mobiilse kontserdilava ehitanud Kristjan Käbi. „Ühel suvefestivalil vaatasin, kui nukker on bändil esineda tavalisest kardintendiga sadulhaagisest improviseeritud kontserdilaval: niru heli, paar vilkuvat tulukest, ja kõik. Kas tõesti ei saaks seda teha kuidagi paremini? Palju paremini?”
Osa tööst oli juba tehtud
Endise kiirendusvõidusõitjana on Käbil vanade busside ümberehitamine käpas. „Võistlusauto ja kaasneva meeskonna vedamiseks on neid aja jooksul ehitatud mitu,” nendib ta. Kontserdilava on aga vähe teine ooper kui autogaraaži ja mõne magamiskoha rajamine. „Kaasasime inseneribüroo, kus tehti muuhulgas kõik tarvilikud tugevusarvutused.”
Mees ei salga, et ideid ja inspiratsiooni otsis ta muuhulgas Suurbritanniast, kus mobiilseid lavasid on kasutusel ohtralt, alates sõiduauto kerghaagise põhjal ehitatuist ning lõpetades veoki sadulhaagisest lahtiklapitava 12×8,8-meetrise hiiglasega.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 20, oktoober 2023
Kõik selle ajakirja lood