Muidugi saaks selle Steyri juures rääkida ka loo, mille algus ulatub paljude kümnendite taha. Auto jõudis praeguse omaniku, Raimo Allikvee kätte 1984. aastal ning sõiduki dokumenteeritud ajalugu ulatub tagasi 1952. aastasse. Kuid kas see Steyr oli omal ajal ostetud uuena Eestist või saabus see siia teise maailmasõja järel trofeeautona, pole päriselt selge.
Austria autotootja Steyr oli sõjaeelses Eestis esindatud ja neid müüdi uuena veel 1940. aastalgi. Samas polnud see siinsete elanike lemmikmark. Eesti Antiikautode Galerii andmeil oli 1940. aasta alguses siinses autoregistris vaid kolm sõiduautot Steyr, 1970-ndate alguses oli aga Eestis Steyrina arvel 24 sõiduautot.
Iseasi, kui palju sel paarikümnel autol veel päris Steyri järel oli, sest teada on, et nõukaajal püüdsid vanade autode omanikud oma sõidukeid elus hoida nii kaua kui võimalik ning neid remonditi Vene autode varuosadega. Mitu vana kabrioletti ehitati ümber kinniseks, et nendega saaks ka kehva ilmaga või talvisel ajal sõita.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 12, juuni 2022
Kõik selle ajakirja lood