Hukkunutest koguni kaheksa olid lapsed ning juhtus ka seitse mitme hukkunuga avariid. „Kui vaatame kogu eelmist aastat, siis tõesti, üheksa hukkunut on liikluses 2022. aastaga võrreldes rohkem,” kinnitab politseikolonelleitnant Sirle Loigo Autogeeniusele karmi statistikat.
Sisuliselt hukkub liikluses igal nädalal üks inimene ja päevas saab viga viis. Samas tõdeb politseinik, et viimase viie aasta vaates on olukord püsinud üsna muutumatuna. „Suurt pilti vaadates on õnnetuste ja vigastatute arvu kasv aasta jooksul ainult üks protsent,” selgitab Loigo. „Ei ole läinud midagi paremaks ega ka katastroofiliselt halvemaks.”
Kas see tähendab, et madalaim võimalik tase ongi käes? „Kindlasti ei ole!” rõhutab Loigo. Politseinik toob välja, et 1990-ndate esimeses pooles hukkus liikluses koguni 500 inimest aastas. „Euroopa mõistes oleme nüüd kõikunud keskmise ümber, Läti-Leeduga võrreldes oleme varasematel aastatel olnud paremas seisus, aga põhjanaabritest jääme ikkagi maha.”
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 1, jaanuar 2024
Kõik selle ajakirja lood