Rubriiki toetab
- *Sissemakse 0 eurot ja kaskot pole vaja
- 300-15 000 eurot
- Tutvu pakkumisega auto24.ee
E46 M3 debüüdil 2000. aastal tunnistasid BMW insenerid, et tegelikult kaaluti uudismudelile V-8-mootori paigaldamist. Ja mitte üksnes ei kaalutud, vaid ehitati isegi prototüüp. Tagantjärele võime ilmselt õnnelikud olla, et varasemast tuttavale R-6-le otsustati viimane võimalus anda, sest tegu on lihtsalt sedavõrd õnnestunud jõuallikaga.
Kasutusele võeti senisest võimekam juhttarkvara, muudeti klapiajamit ja parendati õlitust kurvisõidul. Sisuliselt 1991. aastast pärinevat malmist mootoriplokki muuta polnud võimalik, mistap õnnestus silindri läbimõõtu suurendada veel vaid 0,6 mm võrra, mis andis töömahuks natuke üle 3,2 liitri.
Väga hea ka pruugituna
Tulemuseks oli 100 hobujõudu liitri kohta ehk 343 hj ning pöördemoment 365 Nm. Praegu ei kõla kumbki näitaja ülemääraselt, kuid ükski laiatarbemootor ei kriiska ka 8000 pöördeni, tehes seejuures karmilt metalset häält. 5,2-sekundiline kiirendusaeg „sajani” tegi M3-st 2000. aastal kõigi aegade väledaima M-auto. Kiirel sõidul toetasid mootorit sportlikuks häälestatud veermik ja suured pidurid, erilist kiitust pälvis uus M-diferentsiaal.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 6, märts 2023
Kõik selle ajakirja lood