Suur lugu

Kasutatud BMW M3 (E9x): palju keretüüpe ja ainus põlvkond, mis sai V-8-mootori

Enim on müügil kupeekere ja automaatkäigukastiga autosid, sest neid tehti kordi enam kui kabriolette ja sedaane. Fotod: BMW

BMW tõstis nn E9x-seeria M3 kapoti alla V-8, sest kodumaistest konkurentidest ei tohtinud ju jääda maha. Kuigi mootor sai kerge ja võimas, jäi E9x ainsaks 8-silindriliseks M3-ks, mis teebki auto ihaldusväärseks.

Geeniuse tellijale

Rubriiki toetab

Esmalt ehk 2007. aastal kupee (E92) ja klappkatusega kabrioleti (E93) ning järgmisel aastal ka sedaankerega (E90) tootmisse jõudnud, kokkuvõtvalt rahvasuus E9x-seeria autoks hüütav M3 sai erinevalt R-6-mootoriga eelkäijast ja järeltulijast 4-liitrise vabalthingava V-8 – suuresti sellepärast, et Audi ja Mercedese sama klassi muskelpesamunadel RS4 ja C 63 AMG oli silindreid sama palju.

BMW kiitis mootorit indeksiga S65 taevani. See oli seeriaauto jõuallika kohta erakordselt kõrgepöördeline (8400 p/min ehk kolvi liikumiskiirus üle 20 m/s), kaalus 202 kg ehk 15 kg vähem kui eelkäija E46 3-liitrine R-6 ja 38 kg vähem kui M5 400 hj arendav V-8 ning andis välja tublid 420 hj ja 400 Nm (3900 p/min), kusjuures 340 Nm oli letti lüüa juba 2000 p/min juures.

Kepsulaagrid kuluvad

V-8 paindlikkus johtus suuresti sisse- ja väljalaskeklappide faaside muutmisest (nukkvõlle keerati vastavalt kuni 58 ja 48 kraadi), mis töötas erinevalt sarnase V-10-mootori kõrgsurvehüdraulikast mootori tavalise õlisurvega: sellest piisas, et saavutada töökiirus 1 p/s.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

8.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 8,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada. Palun kontrolli enne tellimuse vormistamist enda e-postkastist, kas oled varem saanud Geeniuse aadressilt automaatkirja varasema tellimuse aktiveerimise kohta. Juhul kui kasutad tellimuse vormistamiseks mobiilimakset, lisandub hinnale 0,32€ teenustasu.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 10, juuni 2024

Kõik selle ajakirja lood

Kasutatud autode ülevaadete andmebaas

See siin on kõige suurem eestikeelne ülevaade kasutatud autodest. Aastate jooksul on siia kogunenud erinevatest mudelitest 330 Autogeeniuses ja Autolehes ilmunud artiklilt. Sind huvitava mudeli leidmiseks kasuta allolevat filtrit:

Auto24 laen

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal reedel

Telli Autogeeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal reedel uudiskirja, kuhu on valitud Autogeeniuse nädala parimad lood, mida saad nädalavahetusel rahulikult lugeda.