Rubriiki toetab
- *Sissemakse 0 eurot ja kaskot pole vaja
- 300-15 000 eurot
- Tutvu pakkumisega auto24.ee
Esmalt ehk 2007. aastal kupee (E92) ja klappkatusega kabrioleti (E93) ning järgmisel aastal ka sedaankerega (E90) tootmisse jõudnud, kokkuvõtvalt rahvasuus E9x-seeria autoks hüütav M3 sai erinevalt R-6-mootoriga eelkäijast ja järeltulijast 4-liitrise vabalthingava V-8 – suuresti sellepärast, et Audi ja Mercedese sama klassi muskelpesamunadel RS4 ja C 63 AMG oli silindreid sama palju.
BMW kiitis mootorit indeksiga S65 taevani. See oli seeriaauto jõuallika kohta erakordselt kõrgepöördeline (8400 p/min ehk kolvi liikumiskiirus üle 20 m/s), kaalus 202 kg ehk 15 kg vähem kui eelkäija E46 3-liitrine R-6 ja 38 kg vähem kui M5 400 hj arendav V-8 ning andis välja tublid 420 hj ja 400 Nm (3900 p/min), kusjuures 340 Nm oli letti lüüa juba 2000 p/min juures.
Kepsulaagrid kuluvad
V-8 paindlikkus johtus suuresti sisse- ja väljalaskeklappide faaside muutmisest (nukkvõlle keerati vastavalt kuni 58 ja 48 kraadi), mis töötas erinevalt sarnase V-10-mootori kõrgsurvehüdraulikast mootori tavalise õlisurvega: sellest piisas, et saavutada töökiirus 1 p/s.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.