1980. aastatel ja 1990. aastate alguses oli CRX pisike, kerge – vähem kui tonnise tühimassiga – ja kõrgepöördelise mootoriga sportauto. Elava loomu ja väga hea juhitavusega CRX tegi 0–100 km/h paremal juhul vähem kui kaheksa sekundiga ning seda kasutati paljudel autospordialadel.
20 aastat hiljem oli Honda hübriidilainel, ometi tuli üllatusena, et uus sportauto sai samuti hübriidajami. Samal ajal pakutud Jazz Hybrid ja Insight olid ju variaatorkäigukastiga ja kaugel sportlikest ambitsioonidest.
Võiks kiirem olla
Kui mootor välja arvata, on CR-Z-il CRX-iga ühist siiski palju, alustades kompaktsetest mõõtmetest ja 2+2-istmeskeemist kuni disainini. Numbriliselt on isegi võimsus sarnane. Kui Honda kunagise sportauto mootor arendas enamasti 91–96 kW, siis nüüd vähenes mootori kubatuur 1,6 liitrilt 1,5 liitrile, aga kompensatsiooniks tuli lisaks väike aku ja elektrimootor ning võimsuseks märgiti taas 91 kW.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 6, aprill 2022
Kõik selle ajakirja lood