Seda, et katalüsaatorite vargused on päevakorras, teab omast käest väga hästi Autolehe kaasautor ja autoblogija Anti Soo. „Paari nädala eest läksin õhtul parklast oma Buick Rivierat võtma, kui käivitades kostis põhja alt imelik lörin. Vaatasin kapoti alla, seal paistis kõik korras. Seejärel tekkis juba halb eelaimus, mis osutuski põhjendatuks: põhja all oli osa väljalaskest puudu,“ kirjeldab Soo. Teisisõnu olid pätid öösel saega ta auto alt katalüsaatori ära lõiganud.
Kahju võib olla suur
Seejuures oli ta Buick enam-vähem pidevalt sõidus ega seisnud sugugi nädalate kaupa sama koha peal. Vähemalt oli „töö“ tehtud suhteliselt puhtalt, nii et ülejäänud auto kahjustada ei saanud.
Kuna Buickil on suur mootor, lasi Soo originaalkatalüsaatori asendada kahe universaalsega, kokku läks see talle maksma 180 eurot. „Seejärel töötas auto taas korralikult, aga kas see nii jääb ja kas tehnoülevaatuselt edaspidi ka läbi saab, eks seda ole näha,“ mõtiskleb mees. Küll aga räägiti Soole töökojas katalüsaatorivargustega seonduvalt igasugu lugusid: alates sellest, et sääraseid autosid tuleb töösse iga nädal, kuni selleni, et kobakäpad on katalüsaatori asemel alt lõiganud ka resonaatoreid.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 39, oktoober 2021
Kõik selle ajakirja lood