“Suvi on meile kiire aeg, sest autode esiklaase tuleb parandada ja vahetada palju”, tõdeb A-Autoklaasi juhatuse liige Silver Remme. „Peamiselt lõhuvad klaasi teiste autode rataste alt paiskuvad kivid ning kuuma ja külma kiire vaheldumine esiklaasil.“
Viimast põhjustab näiteks see, kui päikese käes seisnud auto tahetakse võimalikult kiiresti jahedaks saada ning kliimaseade suunatakse esiklaasile maksimaalselt külma õhku puhuma.
Temperatuuri suur erinevus tekitab klaasis pinge ja väike mõra või täke võib praksuga suureks muutuda. Sama võib juhtuda kuuma autot pestes, kui esiklaasile pritsitakse jääkülma vett. Kõrvalepõikena mainib Remme, et talvel käib asi vastupidi: klaas on külm ja sinna puhub peale kuum õhk. Kivikahjustuste vältimiseks on kõige lihtsam hoida suuremat pikivahet, mitte sõita kohe teise auto sabas.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 30, august 2021
Kõik selle ajakirja lood