Matkaautosid ja mootorrattaid võib kasutada väga erinevalt: mõni võtab ette tuhandete kilomeetrite pikkuse retke üle piiri ning veedab nädalaid välismaal, teine ragistab metsarajal või koduhoovis ega jõua õieti maanteelegi. Ilmselgelt teab omanik kõige paremini, kuidas ta oma sõidukit kasutab. Asjaolud, mida sõidukit kindlustades tähele panna, võivad erineda märkimisväärselt.
Õnneks ei ole veel jõustunud see eelnõu, mille järgi peaks kõigil sõidukitel olema kindlustus ka siis, kui neid üksnes garaažis hoitakse. Praegu kehtib jätkuvalt kord, et viimase poliisi lõppemise järel võib kaherattaline „tasuta” ehk kindlustuseta garaažis seista.
Tsikliga riskid suuremad
Ifi riskijuhi Kristo Piiroja sõnul on paratamatu, et kui mootorrattad suvel liiklusesse jõuavad, kipuvad õnnetuste kahjud olema üsna suured ning sellega peab ka mootorratta kindlustamisel arvestama. „Keskmine kahju on 5000 euro juures,” märkis ta. „Kui juhtub tõsine õnnetus, läheb mootorratas üsna tihti mahakandmisele.”
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 6, aprill 2024
Kõik selle ajakirja lood