Autodest räägime mõistagi automudelismi kontekstis. Kui esimese hooga paistab, et mudelismis kasutatavate ja suvalises mänguasjapoes müüdavate puldiautode vahe pole kuigi suur, siis pisut sõiduvahendi kesta alla piiludes saab aimu, et ühel juhul on tegu tõepoolest leluga, teisel juhul aga seadmega, mis olemuselt sarnaneb päris palju ehtsa autoga.
Selleks, et automudel võistlustrassil kiire oleks, tuleb asjast teada – saada aru, kuidas käitub auto vedrustus, mis vahe on, kui suunata raskus esi- või tagasillale või kui palju muutub auto kiirus kurvis rehvivaliku tõttu.
„Olen peaaegu kindel, et mudelite šassiid saab seadistada suurema amplituudiga kui WRC-autodel. Kuni selleni välja, et päris autol ei hakata vastavalt võistlusele muutma vedrustuse tüüpi, nt kas su autol on topeltõõtshoovad või mitmikhoobvedrustus. Automudelismis on neid, kes seda teevad. Seadistamisega saab väga kaugele minna ning väga lai on ka müügil oleva tuuninguvarustuse nimekiri,“ selgitas automudeliringi juhendaja Tõnis Lattik.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 3, veebruar 2022
Kõik selle ajakirja lood