Praegu saab rääkida mõnest varuosast, mida kas ei ole üldse või mille kättesaamiseks tuleb oodata varasemast märksa kauem. „Varuosade kättesaadavus on elektroonika puhul teema. Näiteks eelsüütereleesid, mis on praegu hooajakaup, ei ole mitte kusagil. Enamikul varuosade maaletoojatest on need otsas ja meil samuti,“ sõnas Balti Autoosade tegevjuhi asetäitja Toomas Tapver.
Kui mehaaniliste varuosade puhul saab rääkida kümnetest tootjatest, siis eelsüütereleede valmistajaid on Tapveri sõnul vaid üksikuid, sestap pole puuduse korvamiseks ka häid alternatiive. „Meil on konkreetselt kaks eelsüütereleede tarnijat ja mõlemad tõstavad käed üles,“ lisas ta.
Hinnad kerkivad
Autovaruosade turul tegutseb põhimõtteliselt kaks omaette maailma. Üks varustab järelturgu, teine margiesindusi. Kui uuemale autole pole järelturult varuosa saada, võib selle tellida margiesindusest. Alati pole aga kindel, et neilgi kõiki varuosi leidub.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 1, jaanuar 2022
Kõik selle ajakirja lood