Buickile oli aasta 1923 märkimisväärne. Olles aasta varem naasnud neljasilindriliste autode turule, saavutati 1923-ndal kõigi aegade müügirekord 201 572 autot. Üks neist tuhandetest autodest, just nimelt neljasilindriline Model 23-Four-36, asub nüüd Eestis LaitseRallyParki kollektsioonis. Sealsamas läbis see äsja ka kõikehõlmava restaureerimismaratoni, kusjuures tegu on esimese autoga, mille kõik vajaminevad tööd tehti ära rallipargis kohapeal: keevitusest värvimiseni, piduritest polstrini.
Tegu ei ole omaaegse luksusautoga ega isegi mitte Buicki lipulaevaga. Mudeliindeksi 23-Four-36 taha peidab end üpriski lihtne sajanditagune „ameeriklane“, mille ostis klient, kes tahtis midagi kobedamat-moodsamat kui turu toonane liider Ford T. Buick kirjeldas mudelit kui lihtsa konstruktsiooniga ja hõlpsasti kasutatavat autot, mis on piisavalt ökonoomne, võimas ja vastupidav.
Kinnine kallim kui lahtine
Keeruka indeksi 23-Four-36 taga on lihtne loogika: 1923. aasta neljasilindriline (Four) mudel, mille keretüüp kandis järjenumbrit 36. Sedasi tähistas Buick kupeed, mis maksis natuke rohkem kui pehme katusega mudelid ja natuke vähem kui kinnised suurema kerega mudelid. Kes kuju järgi ootaks, et autopäras leidub ka nn ämmaiste, peab pettuma – olemas on vaid pakiruum. Küll aga peaks sõitjateruumi toonase kirjelduse kohaselt mahtuma kolm sõitjat, aga kuidas, pole aimugi (diivani laius on umbes meeter).
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 13, juuli 2022
Kõik selle ajakirja lood