Kuuekümnendate keskel tekkis Astoni klientuuril nõudlus suurte GT-autode järele, mida liigutaksid mahlased ja suured V8 mootorid. Itaallased ja ameeriklased olid sellega suurepäraselt hakkama saanud, mistõttu ei saanud britid neile ometi alla jääda.
Seega kutsus Astoni boss David Brown ühel päeval enda juurde oma kõige andekama motoristi Tadeusz “Tadek” Mareki ning andis talle ülesandeks luua kõige esmaklassilisem ja tüünem V8, mida Briti saared kunagi näinud on.
Marek oli Poola päritolu insener, kes oli mõnikümmend aastat tagasi Tema Majesteedi hoole alla sattunud tanke ehitama. Läbi kõiksuguste sekelduste maandus ta kuidagi Aston Martinis, kus hakkas lihvima firma seniseid jõuallikaid. Töö läks nii hästi, et lõppude lõpuks lõi kuulsa rida-kuus võidusõidumootori, mis leidis kohendatud kujul tee ka DB5 ja DB6 mudelitesse.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.