Suur lugu

Suur lugu: selle sajandi kõige hullemad mootorid, 2. osa

11 mootorit, mis võivad omanikku rabada väga karmide remondiarvetega.

Väga vastupidav auto on võimalikult muretu igas mõttes, ükskõik, kas asi puudutab elektroonikat, veermikku, roostet või hoopis interjööri materjale. Küll aga on auto “süda” ehk mootor asi, mis kehva vastupidavuse korral võib põhjustada nii ebamugavat teelejäämist kui ka väga, väga suuri arveid.

Geeniuse tellijale

Seetõttu on kasutatud auto ostmisel ennekõike oluline teada, mida arvavad spetsialistid selle mootori kohta, sest roosteplekke või kolkse veermikus on lihtne tuvastada, aga tuhandetesse eurodesse ulatuvad mootoriremondi või lausa -vahetuse arved tulevad ootamatult.

Kui esmakordselt kirjutasime 12 väga ebaõnnestunud mootorist, saime tagasisidet „aga miks te küll seda või teist mootorit nimekirja ei pannud?“. Aga palun, siin on veel 11 väga halba sel sajandil toodetud mootorit.

Audi ja Volkswageni 2,5-liitrine V-6-diisel

Millel kasutati? Aastatel 1997–2008 Audi A4-l, A6-l ja A8-l, Volkswagen Passatil, Škoda Superbil

Õigupoolest võiks peaaegu terve selle loo üles ehitada ka Volkswageni grupile: nende valikus on terve rida mootoreid, mis põhjustavad omanikele jätkuvalt peavalu ja annavad remonditöökodadele prisket teenistust. Neist omakorda üks hullemaid kipub olema vana halb V-6-diisel, mis on auga välja teeninud hüüdnime Hitleri Kättemaks.

Flameko OÜ juht Raul Kirt räägib sellest mootorist nii: „Enne väikest tehnilist muudatust oli üpriski tavaline, et nukkvõllid kulusid ära, seetõttu ei töötanud enam mõned klapid. Pärast sajandivahetust tehtud tehnilise uuendusena muudeti nukk­võllide materjali ja ehitust ning nukkide kulumist enam ei esinenud. Küll aga murdusid uuema tüübi nukkvõllid lihtsalt pooleks.

See lugu on Geeniuse, Rikka ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus hinnaga 1 € kuu:

Tutvumishind!

Geeniuse tellimus

  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ligipääs Geeniuse kohalike portaalide sisule.
  • Ajakirjade Autoleht, Digi, Miisu, Mood ja Muki artiklite lugemisõigus veebis.

7.99 € 1 € / kuu

Maksad esimesel kuul 1 €. Prooviperioodi järel jätkub tellimus hinnaga 7,99 € kuus. Soodushinnaga pakkumist saad kasutada ühe korra. See on automaatselt pikenev püsitellimus, mille saad igal ajal tühistada.

Tellimus ei sisalda tehnoloogiaprofessionaalidele suunatud DigiPRO ega investeerimisportaali Rikas Geenius artikleid. PRO tellimiseks klõpsa siia, Rikka Geeniuse saad tellida siit.

Tellija andmed

Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu
Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Soovin tasuda pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 48, detsember 2021

Kõik selle ajakirja lood

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.