Soome tehnoülevaatuste traditsiooniline andmestik näitab, et autode seisukord muutub kehvemaks. Mullu kontrolliti sealse Transpordiameti Traficom infol 2,1 miljoni auto seisukorda, neist suunati remonti ning kordusülevaatusele 28,2 protsenti, aasta varem oli see näitaja 27,7.
Oma osa on siin elektriautodel, sest neid tuleb Soome hoogsalt juurde ning üldjuhul on nende põrumisprotsent keskmisest palju suurem. Näiteks 2019. aasta autode hulgas oli Tesla kõige kehvem mark, läbi kukkus 28,8% autodest. Varasema peksupoisi Dacia tulemus oli 27,5. Võrdluseks: parima resultaadi saavutanud Honda näit oli vaid 1,36!
Peamine, mida Teslale ja ka teistele elektriautodele ette heidetakse, on nõrk veermik. Eks siin ole põhjuseks see, et elektriauto on raske, sõltuvalt aku suurusest oma pool tonni raskem kui sisepõlemismootoriga auto, ning see kurnab jooksuosa.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.