Kui vanasti piirdusid automüüjad jutuga, et auto on hea, kuna sel on mugavad istmed, hea vedrustus ning väike kütusekulu siis üha rohkem pööratakse müügiprotsessis tähelepanu tarkvarale. Koos elektriautode tulekuga on mitmed autotootjad hakanud lubama, et nad täiustavad autot aastate jooksul tarkvara abil.
Küll lubatakse, et tarkvarauuenduse järgselt suudab auto end kiiremini laadida, lisatakse mugavusfunktsioone ning vähendatakse energiakulu ja seeläbi suurendatakse auto maksimaalset sõiduulatust. Kuid mis saab olukorras, mil autotootja ei ole oma lubadusi pidanud ehk uut tarkvara jäädaksegi ootama?
Tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti (TTJA) valdkonnajuht Margot Leen seletas Autogeeniusele, et lihtlabasest autotootja lubadusest siiski ei piisa. Kuigi seaduses on tema sõnul klausel olemas, mis annab ostjale võimaluse nõuda autotootjalt tarkvarauuendusi, ei räägi seadus sellest, et uus tarkvara peaks autot või selle kasutamist kuidagi mugavamaks, paremaks või kiiremaks tegema.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.