Test

Kia Proceed: kas asi on minus või see on Porsche!?

Ajage silmad kissi nii, et pilt muutuks uduseks. Mis autod need on?

Jah, osta,

sest see on kõige ilusam Kia, mida osta saab. Palju efektseid disainielemente, millest ükski ei ületa maitsekuse õrna piiri. Võib valida kõige võimsama mootori, aga tingimata ei pea. Selle auto suurim väärtus pole sportlikkus vaid välimus.

Eelmisel aastal välja tulnud Kia Ceed on igas mõttes ülimalt mõistlik auto. Hea hind, külluslik varustus ja mugavad sõiduomadused. Igati tipp-topp auto ja kõrgelt hinnatud ka aasta autode valmistel.

Sõnal “mõistlik” on aga tavaliselt tüütu kaksikvend, kes tuleb kaasa, tahad või ei taha. Selleks on igavus ja heas mõttes keskpärasus. Teate küll, auto inimesele, kellel väga pole vahet.

Tänapäeva autotööstuse puhul tuleb kiita seda, et hall ei ole enam põhiline värvitoon, mida reklaamida ja müüa.

Kia isu on aga suur ja võimalikult palju turuosa tuleb ära napsata igalt poolt. Viimase aja suurim edulugu oli neil Stingeriga sportsedaanide ukse maha murdmine.

Ilmselt mitte kasumilehm, aga brändikujunduse mõttes ideaalne sooritus. Istu, Kia, viis.

Kuidas võita keskpärasust?

Nüüd on Kia toonud turule Ceedi versiooni, mis peaks tüütust kaksivennast lahti saama ja mõistlikkusele lisama seksikuse – shooting brake tüüpi Proceedi.

Tänase päeva moesõna on “kupeelik”. Kupeemaastur, kupeesedaan, kupeeleib, kupeekupee … Nii ongi valmis tehtud auto, mis on praktilisem kui Ceed, vähem praktiline kui Ceed universaal aga väga palju silmapaistvam, kui need kaks eelmist eales olla saavad.

Ei ole ju halvasti välja tulnud?

Lõpptoode ei ole muidugi päris selline, nagu 2017. aasta Frankurdi näitusel näidati, aga nad ei ole seda kunagi. Sellest hoolimata on Kia suutnud Ceediga teha sama, mis Stingeriga – seatud eesmärk on täidetud perfektselt.

Proceed on ilus auto, ta on silmapaistev ja piisavalt eriline, et tavaliste autode klassis olla kaanetüdruk.

See on ju Porsche!

Tõsi, tagatulede lahendus on lihtsalt niivõrd hämmastavalt Porsche, et seda on raske mitte märgata. Kas see on taotluslik või kellegi jaoks ostuargument, ma ei tea. Natuke naljakas on küll.

Teatav sarnasus tulede disainis on juhuslik?

Auto ei ole lihtsalt munajaks vajutatud Ceed universaal vaid kõik on kenasti proportsioonis. Kõrgeim varustusaste GT lisab ka punase aktsentvärviga detaile, mis rõhutavad sportlikkust.

Kõige olulisem ongi see, et Proceedi disainis polnud lõpuks ometi ühtegi silmatorkavalt maitselagedat detaili. Stingeri võlts-õhuvõtuavad kapotil ja tagatulede helkurpikendus külje peale näiteks ei ole minult siiani andeks saanud.

Võimas mootor oligi kõige olulisem mägiteedel, kus tihedad kurvid ja järsk tõus vajab rohkem ressurssi ka rahulikult sõites.

Salongis said ideed otsa

Kui välisdisainis on Proceed kümnesse pannud, siis sees, võrreldes tavalise Ceediga, muudatusi ei ole ja sellest on kahju. Kogu keskkonsooli disain on Ceedi ja seega ka Proceedi kõige nõrgem külg.

Mitte otseselt kole või halb aga lihtsalt igav ja tavaline. Justkui oleks olnud auto disaini jaoks arendusfaasis kindel summa, mille välisdisainerid kohe endale hiivasid ja interjöörikutid jäid nukralt pliiatseid teritama.

Mitte kole, aga igav. Kliimaseadme ümber olev plastmaterjal, tänapäeva interjööridisaini needus ehk konsoolist väljakasvav ekraan.

Samas, vaadates Kia süsteemset tegevust viimase kümne aasta jooksul, on selge, et tähelepanuta ei jäeta miskit ja nõrgad kohad võetakse järjest ja põhjalikult ette.

Kõigepealt parandati mainet 7-aastase garantiiga, siis tehti korda sõiduomadused ja üldine olemus, siis läks juba asi sportlikuks ja nüüd rokitakse disainiga. Järgmiseks salong, palun!

Pagasi organiseerimise vahendid kuuluvad lisavarustusse.

Ruumikust ei ole õnneks uus kerekuju kahjustanud. Pagasiruum on muidugi madalam, aga tagaistujate pearuumi see ei röövi ja põlvedel on ka autoklassile vastavalt ruumi.

Kas 200-hobujõudu on tänapäeval sportlik?

Uudiseks on ka see, et Proceedi saab Eestis tellida natuke ägedama mootoriga, kui tavalisi Ceed’e. Mäletate ehk, et kunagi kandiski Procee’d nime just sportlik luukpäraversioon.

Ringrajal oli Proceediga lõbus. Justnimelt lõbus, sest eluohtlike olukordadeni 200-hobujõuline mootor ei vii, õnneks.

Tänapäeva tase, mis on ka esiveolised juba üle 300 hj piiri viinud, paigutab 204-hobujõulise Proceedi pigem leigete autode klassi. Mis pole üldse halb.

Proceedil on täpselt niipalju minekut ja särtsu, et auto sportlikku kerekuju ja disaini õigustada. Foori all pole mõtet väga plõksida, aga kogu kähkusõidu vajaduse saab ära rahuldada.

Kuidas öeldagi, mõistliku inimese sport(lik)auto. Summuti isegi natuke lõriseb ja ringrajal mõned tiirud teha oli täitsa tore.

Testi Proceedid said päevade kaupa korralikku valu. Ühtegi tehnilist probleemi meie sõidu ajal ei ilmnenud, küll olid aga mõne auto pidurikettad juba kõverad.

Kui Proceedi ostmise esmane eesmärk on saada omale justnimelt sportauto, siis peaks kindlasti proovisõidul ära käima ja mõtlema, kas 204- hobujõudu ja 265 Nm pöördemomenti on piisav. Tippversioon maksab natuke üle 28 000 euro.

Probleem on selles, et 30 000 euro eest saab juba pea 300-hobujõulise ja nelikveolise Seat Leon Cupra. Disainis võidab kindlalt Kia, aga sportlikkuses on need autod täiesti eri klassis.

Hind on mõistlik, aga tasuta see disain ei tule

Proceedi hinnad algavad 23 590 eurost ning selle eest saab 1,4-liitrise ja 140 hobujõuga GT-Line varustuses auto. Enamik asju on seal juba olemas, kuigi paar tuhat eurot saaks kindlasti veel vajalikele lisadele panna.

Sinise ja punase kooslus sobis Proceedile eriti hästi.

Kõige kallim on 28 490 maksev 204-hobujõuline GT TX versioon, kus on peal juba sisuliselt kõik, mis Proceedile üldse saab panna. Võrdluseks, et Proceedi hinnad algavad sealt, kus Ceed universaali omad lõppevad. Seega ilu ja erilisuse eest tuleb maksta.

Kia on Proceedi näol toonud turule päris huvitava auto – igas mõttes mõistlik shooting brake, millega ei kaasne tüütut kaksikvenda ehk keskpärasust. Välja arvatud autos sees, aga ma eeldan, et Proceed 2 parandab ka selle vea.

Mõelge, kui kunagi saaks kokku Proceedi disainerid ja Stingeri spordiosakond…

Ma arvan, et kõige paremini võtab hinnangu kokku see – kui ma peaks praegu ostma mõistliku hinnaga uue auto, siis Proceed oleks kandidaatide hulgas väga kõrgel kohal.

Kia Proceed

Mootor1,6-liitrine bensiinimootor, turbo
Võimsus204 hj
Kiirendus7,5 sekundit 0-100 km/h
Pöördemoment265 Nm
Kütusekulu6,2 liitrit saja km kohta
Hindal 23 590 eurot (baasmudel), al 25 990 eurot (204 hj)

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.