Renault Rafale valikusse lisandus laetav hübriid, millel peale elektrilise sõiduulatuse ka nelikvedu ja koguvõimsus kerkib 300 hobujõuni. Kas see on nüüd sportmaastur?
Renault’ kuulsad sportlikud luukpärad on valikust kadunud ning seda tühimikku hakkab peagi täitma Renault 5 eriti hullumeelne „turboversioon” ja ka Alpine A290 derivaadid 5-st. Margi rikkalikus linnamaasturite rivis valitses siiani väga mõistlik ja hillitsetud joon, kuni Rafale 300 saabumiseni.
Uuel versioonil on kapoti all jätkuvalt 1,2-liitrine kolmesilindriline mootor, aga selle uus turbo suurendab võimsuse 110 kilovatini (150 hj) võrreldes tavalise Rafale 96 kW (130 hj) jõuallikaga. Kasvanud on ka pöördemoment (205 asemel 250 Nm) ning käigukastki on ümber häälestatud. Sisepõlemismootorit aitab nüüd lausa kolm elektrimootorit: üks esiteljel (50 kW), üks tagateljel (100 kW) ja lisaks veel sekundaarne kõrgepingestartergeneraator (25 kW).
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.
See lugu ilmus ajakirjas Autoleht nr 2, jaanuar 2025
Kõik selle ajakirja lood