Meie teedel liikuvad autod mõjutavad nii remondi- ja varuosade hindasid kui laiemalt ka liiklus– ja kaskokindlustuse hindasid. Räägime, millega võiks arvestada uuemate sõidukite remontimisel.
“Uuemate autode remont on kallis suuresti rohke elektroonika ja paljude juhiabisüsteemide tõttu,” ütleb If Kindlustuse riskijuht Kristo Piiroja. Võrdluseks võib tuua, et kuni kolme aasta vanuse sõiduki remont on ligi 30 protsenti kallim kui nelja kuni kümne aasta vanuse sõiduki remont.
Ka esiklaasivahetus on muutunud viimase kolme aastaga keskeltläbi 20 protsenti kallimaks. “Seetõttu soovitan pigem klaasi ära parandada kui välja vahetada. Selleks aga peavad olema täidetud teatud eeltingimused,” sõnab Piiroja. Need tingimused on, et kahjustuse läbimõõt on väiksem kui kaks sentimeetrit, see ei asu juhi poolel ja parandamisel ei ole ohtu rikkuda klaasi soojendust. Kui need tingimused ei ole täidetud, tuleb klaas ikkagi ära vahetada.
Kas uue auto remont võtab kauem aega?
See, kui kaua auto remontimine aega võtab, sõltub reeglina varuosade laoseisust remondiettevõttes, nende üldisest kättesaadavusest ning muidugi ka vabadest remondiaegadest. “Uuemate sõidukite puhul võib tõesti tegemist olla mõnevõrra suurema ajakuluga,” nendib Piiroja.
Siin saab kindlustus tulla appi neile, kes on valinud paketi koos asendussõiduki lisakaitsega. Näiteks hüvitab If Kindlustus asendusauto üürikulu kuni 60 päeva eest, aga mitte kauem kui sõiduki remondi lõpuni.
Kuna uuemate autode väärtus ja remondi maksumus kipub olema omaniku rahakotile suurem löök, siis tehakse neile ka rohkem kaskokindlustusi. “Lisaks on suur osa uusi sõidukeid ka liisingu omaduses, mis teeb kaskokindlustuse olemasolu kohustuslikuks,” selgitab Piiroja. Aga kas liisinguga või mitte – kindlasti on mõistlik riske vähendada.
Kui sa ei ole päris kindel, milline pakett oma auto kaitsmiseks valida, saad tutvuda If Kindlustuse kaskopakettidega või otse siit oma sõidukile hinda arvutada.