Inbanki blogi

6 ägedat sportlikku luukpära, mida praegu kohe Eestist osta saad

Äsja ilmusid suuremates Suurbritannia väljaannetes neljanda põlvkonna Ford Focus ST luukpära arvustused. Kui uut Focus ST-d ei jõua ära oodata, otsisime välja viis kasutatud alternatiivi.

Kuigi uusi sportlikke luukpärasid tuleb tänapäeval välja peaaegu iga paari kuu tagant, ei muutu ajatud oma klassi tipud mitte kuidagi halvemaks.

Leidsime viis erinevat kasutatud luukpära, mille hinnad algavad mõnest tuhandest eurost ja lõppevad üle 45 000 eurot maksva võimsa superluukpäraga.

Volkswagen Golf GTI, 2008. aasta, 3990 eurot

Alustame sportlikke luukpärade esiisaga Golf GTI-ga. Kuigi tegemist pole selle päris originaalse esimese põlvkonnaga, on viies põlvkond väga hea valik.

Pärast kolmandat ja neljandat Golf GTI generatsiooni, mis ei suutnud ootusi kõige edukamalt täita, tähendas viienda põlvkonna GTI naasemine taas parimat vormi. 2-liitrine turbomootor toimetab 210 hj (155 kW) esiratasteni läbi manuaalkasti.

Kuulutuses on välja toodud ka mitmed tööd, mis hiljuti kõik tehtud: plokikaas, hooratas, sidur, pidurikettad ja klotsid, rihmad, õlid ja palju muud.

Honda Civic Type-R, 2005. aasta, 5800 eurot

Ükski sportlike luukpärade nimistu poleks Type-Rita terviklik. Kuigi viimasel ajal on taevani kiidetud just Type-Ri uusimat põlvkonda, ei jäänud ka viisteist aastat tagasi välja tulnud mudel kuidagi konkurentidele alla. Tegelikult tõi isegi Chris Harris 2017. aasta mudelit arvustades võrdluseks välja 2001. mudeli.

Foto: Auto24.

2,0-liitrine VTEC toodab 147 kW ning kui sõidukit on heaperemehelikult hoitud, võib see jaapanlane pakkuda uuele omanikule sõidurõõmu veel järgmise põlvkonna väljatulekunigi.

Ford Fiesta ST, 2014. aasta, 9900 eurot

On raske meenutada rohkem kiitust saanud väikest luukpära kui kuuenda põlvkonna Ford Fiesta ST varianti. Ülistavad arvustused levivad lausa Ameerikani välja, kus mitmed autoajakirjanikud vannuvad väikese Fiesta eest, kui parim sõiduelamus sellise hinna eest.

Must luukpära asub küll Leedus, kuid ainukese Fiesta ST-na Auto24.ee lehel, ei saanud me sellest mööda vaadata. 1,6-liitrine turbomootor pakub 180 hj (134 kW), mis jõuavad muidugi esiratasteni.

Pisut alla 10 000 euro ühe kiidetuima esirattaveolise luukpära eest maksta kõlab kui üsna hea võimalusena.

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde, 2012. aasta, 12 500 eurot

Alfa Romeo Giulietta kõige kiirem Quadrifoglio Verde variant ei pruukinud dünaamiliselt oma klassi parim olla, kuid Alfa Romeo disainil ja autotootja enda ajalool on siiski oma võlu.

1,75-liitrine turbomootor toodab 235 hj (173 kW) ja kogu jõud läheb muidugi esiratasteni. Siiani stiilse välimusega ja sportistmetega interjöör on omajagu etem kui sama ajastu rivaalide puhul.

Renault Megane RS 250 Cup, 2012. aasta, 15 990 eurot

Kui Golf GTI on tänapäeval sportlik, kuid siiski küllalt mugav luukpära, tunduvad Renault Sport tooted kohati kodusemad ringrajal kui tänaval.

Megane RS 250 Cup pole ka mingi erand. Teravam ja jäigem Cup seadistusega veermik tuleb koos piiratud libisemisega differentsiaaliga ja ilmselgelt on istmete vahel korralik manuaalkasti käigukang.

2-liitrine turbomootor toodab, nagu ka nimest aru võib saada, 250 hj (184 kW). Sama põlvkonna Megane RS-ist oli ka ekstreemsemaid variante nagu 275 Trophy R, kuid see oli tõesti rohkem mõeldud ringrajal kasutamiseks.

Audi RS3, 2016 aasta, 46 900 eurot

Viimane Audi RS3 on kõike muud kui taskukohast. Kuna sõidukid on siiani üsna uued, siis saab sama ka öelda kasutatud mudelite kohta. Kui tahad “tavalise” luukpäraga aga võimalikult palju tähelepanu saada, siis on raske leida paremat näidet.

Audi RS3 on ainuke hiljutine luukpära, mis kasutab rohkema kui nelja silindriga jõuallikat. 5-silindriline, 2,5-liitrine turbomootor viitab pikale Audi ralliajaloole ja teeb vapustavat heli. Tuleb kasuks, kui välimus piisavalt tähelepanu juba ei haaranud.

Kõik 367 hj (270 kW) jõuavad iga rattani läbi quattro nelikveo. Kuigi sportlikke luukpärade puhul peaks alati eelistatud olema manuaalkast võib RS3 kiiruse ja võimsuse puhul ainult automaatkasti olemasolu vast andeks anda. Tõeline “super luukpära”

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.