Kuidas on võimalik, et diislikütus võib täna olla midagi, mis aitab olulisel määral vähendada CO2 heidet? Ja veel olulisem küsimus, kas puhtamat, taastuvkomponentidest valmistatud Neste MY diislit võib tankida igasse diiselmootoriga sõidukisse?
Esimese asjana tasub selgeks teha, et Neste MY diisel ei ole sama mis biodiislikütus ehk rasvhappe metüülester FAME (Fatty Acid Methyl Ester).
FAME erineb oma keemiliselt koostiselt ja omadustelt fossiilsest ning taastuvkomponendiga diislikütustest. Neste MY on toodetud üksnes taastuvatest toorainetest ning ei sisalda FAMEt. Nimelt valmistatakse seda NEXBTL-tehnoloogiaga (Next Generation Biomass to Liquid), mida liigitataksegi parafiinseks diislikütuseks ja mis vastab parafiinse diislikütuse standardile.
See tähendab, et Neste MY taastuvkomponentidest valmistatud diislikütust võib kasutada kõikidel autodel, ka neil, millel on biodiislikütuse kasutamine keelatud.
Muresid ei esine ka talviste külmakraadidega
Võrreldes biodiislikütustega, mille omadused sõltuvad kasutatud toorainest, on taastuvkomponendist diislikütus oma keemiliselt koostiselt alati sama kõrgetasemeline. Selline tulemus saavutatakse tänu tootmisprotsessile, kus esmalt eemaldatakse jääkidest ja jäätmetest kõiksugused saasteained ning seejärel vesiniktöödeldakse neid kõrgel temperatuuril.
Neste MY kütust iseloomustab ka väga hea säilitamistemperatuur, mille madalaimaks on lausa –32 °C ja selle tsetaaniarv on üle 70. Tänu sellele ei esine ka külma ilmaga mootori käivitamisel probleeme. Biodiislikütuse külmataluvust mõjutavad suuresti kasutatud toorained ja need on oluliselt kehvemad kui taastuvkomponendist diislikütus.