SEAT/CUPRA

33 päeva täielikus pimeduses: mil moel testib SEATi meeskond enda uute autode leedtulesid?

Fotod: SEAT.

Kas teadsid, et Portugalis asub maailma esimene ja seni ainuke tähtede vaatamise turismisihtkoht?

Kaitseala nimeks on Dark Sky Alqueva ning eriliseks teeb asukoha mõistagi vähene valgussaaste ning eriti pimedad ööd.

Just siia tulid uute sõidukite tulesid testima SEATi valgustuse meeskond. Tähtkujude asemel uurivad nad veidi teistsuguseid valgusvihke – näiteks SEAT Leoni esi- ja tagatulesid.

SEAT Leoni leedtuled

Täis-LED-tehnoloogia on andnud inseneridele uued võimalused sõidukite disaini, turvalisuse ja mugavuse osas. “See võimaldab meil paigutada palju rohkem valgust väiksemale pinnale, mis tähendab, et saame töötada veelgi efektiivsemalt,” selgitas Magnolia Paredes, SEATi elektroonilise valgustuse arenduse juht.

Uue Leoni tulede kallal töötasid insenerid kokku umbes 2500 tundi, valgusallikaid disainides ja sobitades. Veel 800 tundi kulus tulede testimisele, seda nii optilises tunnelis, mida kasutatakse öiste teeolude loomiseks, kui ka teedel neljas maailma eri nurgas.

“Meie jaoks on äärmuslikus kliimas katsetamine hädavajalik: kuumades piirkondades elektroonika toimimise testimiseks ja külmas, et teha kindlaks valguse jaotumist jää kogunemistel,” selgitas Paredes.

Kuidas leedtuled aitavad ohtusele kaasa?

Lisaks suuremale võimsusele ja paremale paindlikkusele selle osas, kuhu, kuidas ja millal valgusvihke suunata, säravad leedtuled seniste valgustehnoloogiate seast välja ka oma ereduse poolest.

Värvitemperatuur 5000 Kelvinit tähendab, et pimedates oludes on leedtuledega objektide värvi ja kuju palju kergem eristada.

Turvalisuse koha pealt on neil ka oluline eelis reaktsiooni osas. Nimelt reageerib leed-diood 150 millisekundit kiiremini kui hõõglamp. See tähendab, et näiteks 120 km/h kiirusel sõites näeb sinu taga olev juht su pidurituld viis meetrit varem.

Ja auto sees on armatuurlaua ülaosa valgustav kaar seotud ka olulise ohutusfunktsiooniga. “Valgussignaalid kombineeritakse helisignaalidega, et hoiatada näiteks, et uks pole korralikult suletud või sõiduk läheneb tagantpoolt, kui valmistud autost väljuma,” selgitas Magnolia.

Ka Leoni salongi kaunistav armatuuri läbiv valguskaar on seal just tänu LED-tehnoloogiale. Lisaks meeleoluvalgusele, mille värvi juht vastavalt oma tujule muuta saab, täidab valgusriba ka olulist turvafunktsiooni, hoiatades valesti suletud ukse või autodes väljudes ka teise auto eest, mis parajasti tagant läheneb.

Ja uued funktsioonid lisatakse aasta lõpuks. Näiteks muutub salongivalgus kiirustundlikuks – mida kiiremini sõidad, seda intensiivsem valgus – ja lastega reisides annab valgusriba märku sellest, kui lapsed tagaistmel lukustatud uksi avada üritavad.

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.